وبلاگ آدیال

۲۵ کتاب تحول‌آفرین که در سال نو بخوانی

درباره کتاب The Better Angels of Our Nature (فرشتگان بهتر ذات ما)

 کتاب The Better Angels of Our Nature اثری نوشته ی «استیون پینکر» است که نخستین بار در سال 2010 منتشر شد. چه این موضوع را باور کنیم و چه نه، ما امروزه احتمالا در حال تجربه ی مسالمت آمیزترین لحظات در تاریخ گونه ی خود هستیم. «استیون پینکر» در این کتاب جذاب و جنجال برانگیز نشان می دهد که علیرغم اخبار بی پایان درباره ی جنگ، جنایت، و تروریسم، سطح خوشنت در جامعه ی انسان ها در مقایسه با اعصار گذشته، در واقع کاهش یافته است. این اثر بلندپروازانه از طریق تحلیل پندارهای نادرست درباره ی خشونت ذاتی انسان ها و بلای مدرنیته، به کاوش در سرشت انسان می پردازد و به واسطه ی تلفیق روانشناسی و تاریخ، تصویری شگفت انگیز را از جهانی متمدن خلق می کند.

The Better Angels of Our Nature
Steven Pinker
History, Psychology
October 4, 2010

Believe it or not, today we may be living in the most peaceful moment in our species' existence. In his gripping and controversial new work, New York Times bestselling author Steven Pinker shows that despite the ceaseless news about war, crime, and terrorism, violence has actually been in decline over long stretches of history. Exploding myths about humankind's inherent violence and the curse of modernity, this ambitious book continues Pinker's exploration of the essence of human nature, mixing psychology and history to provide a remarkable picture of an increasingly enlightened world.

درباره کتاب The Upside of Stress (روی خوش استرس)

 کلی مک‌گونیگال در کتاب The Upside of Stress این مفهوم را که استرس ذاتاً منفی است به چالش می‌کشد و تحقیقاتی ارائه می‌کند که نشان می‌دهد استرس در واقع می‌تواند رشد شخصی و شادی را افزایش دهد. او توصیه های عملی در مورد چگونگی پذیرش استرس، استفاده از مزایای آن، استفاده از آن برای توسعه شخصی، تقویت روابط و بهبود توانایی های یادگیری ارائه می دهد.

The Upside of Stress
Kelly McGonigal
Psychology Self Help
March 19, 2012

The author of The Willpower Instinct delivers a controversial and groundbreaking new book that overturns long-held beliefs about stress.

More than forty-four percent of Americans admit to losing sleep over stress. And while most of us do everything we can to reduce it, Stanford psychologist and bestselling author Kelly McGonigal, Ph.D., delivers a startling message: Stress isn’t bad. In The Upside of Stress, McGonigal highlights new research indicating that stress can, in fact, make us stronger, smarter, and happier—if we learn how to embrace it.

The Upside of Stress is the first book to bring together cutting-edge discoveries on the correlation between resilience—the human capacity for stress-related growth—and mind-set, the power of beliefs to shape reality. As she did in The Willpower Instinct, McGonigal combines science, stories, and exercises into an engaging and practical book that is both entertaining and life-changing, showing you:

how to cultivate a mind-set to embrace stress

how stress can provide focus and energy

how stress can help people connect and strengthen close relationships

why your brain is built to learn from stress, and how to increase its ability to learn from challenging experiences

McGonigal’s TED talk on the subject has already received more than 7 million views. Her message resonates with people who know they can’t eliminate the stress in their lives and want to learn to take advantage of it. The Upside of Stress is not a guide to getting rid of stress, but a guide to getting better at stress, by understanding it, embracing it, and using it.

درباره کتاب The Expectation Effect (اثر انتظار)

ٰکتاب The Expectation Effect اثر دیوید رابسن به بررسی تأثیر متقابل شگفت‌انگیز بین طرز فکر و واقعیت و به تأثیر عمیقی که انتظارات ما بر تجربیات و دستاوردهای ما اعمال می‌کند، می‌پردازد. کار رابسن به روانشناسی پس انتظارات می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه باورها و دیدگاه‌های ما، ادراکات و رفتارهای ما را شکل می‌دهد. او از انبوهی از تحقیقات علمی استفاده می‌کند تا نشان دهد که چگونه انتظارات می‌توانند به‌طور قابل توجهی بر جنبه‌های مختلف زندگی – از روابط شخصی گرفته تا موفقیت حرفه‌ای – نتایج سلامت، و حتی توانایی‌های شناختی، تأثیر بگذارند. این کتاب در میان پدیده‌های روان‌شناختی جذاب، مانند اثر دارونما، پیش‌گویی‌های خودشکوفایی و قدرت تفکر مثبت حرکت می‌کند. رابسن توضیح می‌دهد که چگونه باورها و انتظارات ما می‌توانند از نظر جسمی و روانی ظاهر شوند و بر رفاه و عملکرد ما تأثیر بگذارند.

The Expectation Effect
David Robson
Psychology Self Help
January 6, 2022

A journey through the cutting-edge science of how our mindset shapes every facet of our lives, revealing how your brain holds the keys to unlocking a better you

What you believe can make it so.

You’ve heard of the placebo effect and how sugar pills can accelerate healing. But did you know that sham heart surgeries often work just as well as placing real stents? Or that people who think they’re particularly prone to cardiovascular disease are four times as likely to die from cardiac arrest? Such is the power and deadly importance of the expectation effect—how what we think will happen changes what does happen.

Melding neuroscience with narrative, science journalist David Robson takes readers on a deep dive into the many life zones the expectation effect permeates. We see how people who believe stress is beneficial become more creative when placed under strain. We see how associating aging with wisdom can add seven plus years to your life. People say seeing is believing but, over and over, Robson proves that the converse is truer: believing is seeing.

The Expectation Effect is not woo-woo. You cannot think your way into a pile of money or out of a cancer diagnosis. But just because magical thinking is nonsense doesn’t mean rational magic doesn’t exist. Pointing to accepted psychology and objective physiology, Robson gives us the practical takeaways we need to improve our fitness, productivity, intelligence, and happiness.

درباره کتاب Start with Why (با چرا شروع کنید)

 کتاب Start with Why اثری نوشته ی «سایمون سینک» است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ جونیور»، «استیو جابز» و «برادران رایت» نقاط مشترک اندکی با هم داشتند، اما همگی کار خود را با «چرا» آغاز کردند. آن ها متوجه شدند که آدم ها تا زمانی که چرایی پشت یک محصول، سرویس، جنبش یا ایده را درک نکنند، به شکل کامل به آن اعتماد نخواهند کرد. کتاب «با چرا شروع کنید» نشان می دهد رهبرانی که بیشترین تأثیرات را بر جهان داشته اند، همگی به شیوه ای مشابه می اندیشند، دست به اقدام می زنند و ارتباط برقرار می کنند—شیوه ای که نقطه ی مقابل روش مورد استفاده توسط سایرین است. این روش، چارچوبی را به وجود می آورد که بر بستر آن می توانیم نهادهای مختلف را به وجود آوریم، جنبش ها را رهبری کنیم، و به منبع الهام برای دیگران تبدیل شویم. و همه چیز با «چرا» آغاز می شود!

Start with Why
Simon Sinek
Business Leadership
October 29, 2009

The inspirational best seller that ignited a movement and asked us to find our why.

Discover the book that is captivating millions on TikTok and that served as the basis for one of the most popular TED Talks of all time - with more than 56 million views and counting. Over a decade ago, Simon Sinek started a movement that inspired millions to demand purpose at work, to ask what was the why of their organization. Since then, millions have been touched by the power of his ideas, and these ideas remain as relevant and timely as ever.

Start with Why asks (and answers) the questions: Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?

People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers had little in common, but they all started with why. They realized that people won't truly buy into a product, service, movement, or idea until they understand the why behind it.

Start with Why shows that the leaders who have had the greatest influence in the world all think, act, and communicate the same way - and it's the opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be led, and people can be inspired. And it all starts with why.

درباره کتاب Getting the Love You Want (دریافت عشق دلخواهتان)

 آیا عشق دلخواهتان را دریافت می کنید؟ کتاب «دریافت عشق دلخواهتان؛ راهنمای عملی زوج ها» که اولین نسخه آن در سال 1988 به چاپ رسید، به میلیون ها زوج کمک کرده به روابط عاشقانه، حمایت گر و رضایت بخش تری دست یابند. ویرایش بیستمین سالگرد این کتاب تحول برانگیز و تاثیرگذار، در برگیرنده بازبینی گسترده است، با یک فصل جدید، تمرین های جدید و پیشگفتار جدیدی که فلسفه به روزرسانی شده دکتر هندریکس برای حذف تمام انواع منفی بافی ها در تعاملات روزمره زوج ها را به طور مفصل ارائه می دهد و به خوانندگان ویرایش 2008 این امکان را می دهد تا از کشف های مستمر او در خلال دو دهه کار و تلاش در زمینه رابطه زناشویی بهره مند شوند و…

Getting the Love You Want
Harville Hendrix, Helen LaKelly Hunt
Relationships, Self Help, Psychology
January 1, 2005

The New York Times best-selling guide to transforming an intimate relationship into a lasting source of love and companionship, now fully revised with a new foreword and a brand-new chapter.

Getting the Love You Want has helped millions of people experience more satisfying relationships and is recommended every day by professional therapists and happy couples around the world. Dr. Harville Hendrix and Dr. Helen LaKelly Hunt explain how to revive romance and remove negativity from daily interactions, to help you:

Discover why you chose your mate

Resolve the power struggle that prevents greater intimacy

Learn to listen - really listen - to your partner

Increase fun and laughter in your relationship

Begin healing early childhood experiences by stretching into new behaviors

Become passionate friends with your partner

Achieve a common vision of your dream relationship

Become the most connected couple you know with this revolutionary guide, combining behavioral science, depth psychology, social learning theory, Gestalt therapy, and interpersonal neuroscience to help you and your partner recapture joy, enhance closeness, and experience the reward of a deeply fulfilling relationship.

درباره کتاب The Seven Principles for Making Marriage Work (هفت اصل موفقیت در ازدواج)

 جان گاتمن در کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج با استفاده از روش های دقیق و پیشگامانه ی علمی در مطالعه ی کامل و جزئی نگرانه ی عاداتِ زوج ها، انقلابی را در حوزه ی مطالعات ازدواج و روابط زناشویی به وجود آورده است. این اثر، نقطه ی اوجِ فعالیت های بلندمدت و ارزشمند گاتمن است: هفت قاعده ای که به زوج ها کمک می کند تا در مسیر رابطه ای رضایت بخش و بادوام گام بردارند. این هفت اصل به زنان و مردان می آموزد که عشق را بی رویه مصرف نکنند؛ علاقه و احترام را پرورش دهند؛ به جای رو به روی هم قرار گرفتن، در کنار هم بایستند؛ بگذارند شریک زندگی شان بر آن ها تأثیرگذار باشد؛ مشکلات قابل حل خود را حل کنند؛ از بن بست ها خارج شوند و معنایی مشترک را بسازند. کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج، راهنمای جامعی است برای همه ی کسانی که می خواهند رابطه شان به کامل ترین نقطه ی ممکن برسد.

The Seven Principles for Making Marriage Work
John M. Gottman Phd , Nan Silver
January 1, 1999

John Gottman has revolutionized the study of marriage by using rigorous scientific procedures to observe the habits of married couples in unprecedented detail over many years. Here is the culmination of his life's work: the seven principles that guide couples on the path toward a harmonious and long-lasting relationship. Packed with practical questionnaires and exercises, The Seven Principles for Making Marriage Work is the definitive guide for anyone who wants their relationship to attain its highest potential.

درباره کتاب Thinking in Bets ( تفکر نامطمئن اثر آنی دوک)

 آنی دوک، روانشناس، مشاور کسب‌و‌کار و قهرمان بازی پوکر، در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه با عدم قطعیت کنار بیایید و در نتیجه بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید.

حتی بهترین تصمیمات هم گاهی منجر به بهترین نتایج نمی‌شوند. همیشه عنصری کنترل‌ناپذیر به نام شانس و اطلاعاتی پنهان از دید وجود دارد. بنابراین کلید موفقیت در بلند‌مدت و جلوگیری از استرس، تفکر در شرایط نامطمئن است: چقدر مطمئن هستیم؟ راه‌های احتمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ کدام تصمیمات بیشترین شانس موفقیت را دارند؟ آیا من در یک استراتژی که ۹۰٪ مواقع کار می‌کند با ۱۰٪ بدشانسی زمین خوردم؟ یا اینکه موفقیت من به جای تصمیم‌گیری درست به شانس نسبت داده می‌شود؟

آنی با تبیین مثال‌هایی از کسب‌وکار، ورزش، سیاست و پوکر تلاش می‌کند تا ابزارهایی که هر فردی برای پذیرش عدم‌قطعیت و تصمیم‌گیری بهتر نیاز دارد را به اشتراک بگذارد. برای بسیاری از مردم گفتن «مطمئن نیستم» در دنیایی که اطمینان و قطعیت بسیار ارزشمند و حتی سزاوار پاداش است، دشوار به نظر می‌رسد. اما بازیکنان حرفه‌ای پوکر با این واقعیت که تصمیمات درست همیشه به نتایج عالی و تصممیات اشتباه همیشه به نتایج افتضاح منجر نمی‌شوند کنار آمده‌اند. با تغییر تفکر خود از نیاز به اطمینان، با هدف ارزیابی دقیق آنچه می‌دانید و نمی‌دانید، در تصمیم‌گیری‌های خود کمتر در معرض واکنش‌های احساسی، تعصبات و عادات مخرب قرار خواهید گرفت. در نتیجه در دراز مدت با‌اعتمادبه‌نفس‌تر، خونسرد‌تر، مهربان‌تر و موفق‌تر خواهید شد.

Thinking in Bets
Annie Duke
February 2, 2018

In Super Bowl XLIX, Seahawks coach Pete Carroll made one of the most controversial calls in football history: With 26 seconds remaining, and trailing by four at the Patriots' one-yard line, he called for a pass instead of a hand off to his star running back. The pass was intercepted and the Seahawks lost. Critics called it the dumbest play in history. But was the call really that bad? Or did Carroll actually make a great move that was ruined by bad luck?

Even the best decision doesn't yield the best outcome every time. There's always an element of luck that you can't control, and there is always information that is hidden from view. So the key to long-term success (and avoiding worrying yourself to death) is to think in bets: How sure am I? What are the possible ways things could turn out? What decision has the highest odds of success? Did I land in the unlucky 10% on the strategy that works 90% of the time? Or is my success attributable to dumb luck rather than great decision making?

Annie Duke, a former World Series of Poker champion turned business consultant, draws on examples from business, sports, politics, and (of course) poker to share tools anyone can use to embrace uncertainty and make better decisions. For most people, it's difficult to say "I'm not sure" in a world that values and, even, rewards the appearance of certainty. But professional poker players are comfortable with the fact that great decisions don't always lead to great outcomes and bad decisions don't always lead to bad outcomes.

By shifting your thinking from a need for certainty to a goal of accurately assessing what you know and what you don't, you'll be less vulnerable to reactive emotions, knee-jerk biases, and destructive habits in your decision making. You'll become more confident, calm, compassionate and successful in the long run.

درباره کتاب Zen Mind, Beginner’s Mind (ذهن ذن، ذهن مبتدیان)

کتاب Zen Mind, Beginner’s Mind اثر شونریو سوزوکی یک کلاسیک مشهور ذن است که آموزه های روشنگری را ارائه می دهد و با لذت بصیرت طنین انداز می شود. این نسخه چهلمین سالگرد شامل پسگفتار دیوید چادویک است.

Zen Mind, Beginner's Mind
Shunryu Suzuki
Philosophy Buddhism
June 1, 1970

“In the beginner’s mind there are many possibilities, but in the expert’s there are few.”

So begins this most beloved of all American Zen books. Seldom has such a small handful of words provided a teaching as rich as has this famous opening line. In a single stroke, the simple sentence cuts through the pervasive tendency students have of getting so close to Zen as to completely miss what it’s all about. An instant teaching on the first page. And that’s just the beginning.

In the forty years since its original publication, Zen Mind, Beginner’s Mind has become one of the great modern Zen classics, much beloved, much reread, and much recommended as the best first book to read on Zen. Suzuki Roshi presents the basics—from the details of posture and breathing in zazen to the perception of nonduality—in a way that is not only remarkably clear, but that also resonates with the joy of insight from the first to the last page. It’s a book to come back to time and time again as an inspiration to practice, and it is now available to a new generation of seekers in this fortieth anniversary edition, with a new afterword by Shunryu Suzuki’s biographer, David Chadwick.

درباره کتاب Dopamine Nation (دنیای دوپامین)

 کتاب Dopamine Nation “دنیای دوپامین: یافتن توازن در زمانهٔ فراوانی” اثر دکتر آنا لمکی، با بررسی دقیق و نفوذپذیر، به چالش‌های مدرن جامعه و تأثیرات آن‌ها بر مغز انسان می‌پردازد. در این کتاب، دکتر لمکی، پزشک و متخصص عصب‌شناسی، با معرفی مکانیسم‌های نوروشیمیایی مغز و نحوه عملکرد دوپامین، نشان می‌دهد چگونه جوامع مدرن به دام یک دوره‌ی فراوانی و افراط افتاده‌اند. دوپامین، یک نوع نوروترانسمیتر در مغز است که در احساس لذت و تقویت انگیزه نقش دارد. با زیاد شدن تحریکات لذت‌بخش، مثل استفاده از تکنولوژی، مواد مخدر، خوراکی‌های فراوری شده و دیگر فعالیت‌های مدرن، سیستم دوپامینی مغز به سمت اشباع می‌رود و به مرور زمان حساسیت خود را نسبت به این تحریکات از دست می‌دهد.کتاب با بررسی تاریخچهٔ دوپامین و تأثیر آن بر رفتار انسان، به بحران‌های روانی و جسمی ناشی از افراط در مصرف تحریکات لذت‌بخش می‌پردازد. دکتر لمکی با مطالعات و مورد‌های واقعی که در کتاب ارائه می‌دهد، نشان می‌دهد که چگونه افراد به دام اعتیاد و افسردگی می‌افتند و چگونه می‌توان با برقراری توازن در زندگی، به سلامتی روانی و جسمی برگشت.

Dopamine Nation
Dr. Anna Lembke
Psychology, Self Help
June 1, 2021

This book is about pleasure. It's also about pain. Most important, it's about how to find the delicate balance between the two, and why now more than ever finding balance is essential. We're living in a time of unprecedented access to high-reward, high-dopamine stimuli: drugs, food, news, gambling, shopping, gaming, texting, sexting, Facebooking, Instagramming, YouTubing, tweeting... The increased numbers, variety, and potency is staggering. The smartphone is the modern-day hypodermic needle, delivering digital dopamine 24/7 for a wired generation. As such we've all become vulnerable to compulsive overconsumption.

In Dopamine Nation, Dr. Anna Lembke, psychiatrist and author, explores the exciting new scientific discoveries that explain why the relentless pursuit of pleasure leads to pain...and what to do about it. Condensing complex neuroscience into easy-to-understand metaphors, Lembke illustrates how finding contentment and connectedness means keeping dopamine in check. The lived experiences of her patients are the gripping fabric of her narrative. Their riveting stories of suffering and redemption give us all hope for managing our consumption and transforming our lives. In essence, Dopamine Nation shows that the secret to finding balance is combining the science of desire with the wisdom of recovery.

 

درباره کتاب Stumbling on Happiness (شیرجه در خوشبختی)

 همه ما دوست داریم در خوشبختی شیرجه بزنیم و دنیل گیلبرت در کتاب «شیرجه در خوشبختی» دراین باره برایمان می گوید. دنیل گیلبرت روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه هاروارد است.

 گیلبرت در این کتاب می خواهد با استفاده از علوم مختلف از روانشناسی و کالبدشناسی اعصاب گرفته تا اقتصاد و فلسفه، چیزهایی درباره شادمانی در آینده و تصمیم گیری هایمان به ما بگوید. او می خواهد عملکرد ذهنمان را به ما بشناساند و نشان دهد که چگونه درباره شادکامی آینده مان دچار اشتباه می شویم و چه تصورات نادرستی درباره خوشبختی داریم.

Stumbling on Happiness Book Cover Stumbling on Happiness
Daniel Gilbert
Psychology
HarperCollins UK
June 1, 2009
352

In this fascinating and often hilarious work – winner of the Royal Society of Science Prize 2007 – pre-eminent psychologist Daniel Gilbert shows how – and why – the majority of us have no idea how to make ourselves happy.

درباره کتاب Outlive (عمر طولانی تر)

 مانیفست پیشگامانه در مورد زندگی بهتر و طولانی تر که تفکر پزشکی مرسوم در مورد پیری را به چالش می کشد و رویکرد جدیدی را ارائه می‌دهد برای جلوگیری از بیماری های مزمن و افزایش سلامت طولانی مدت از یک پزشک متخصص برجسته طول عمر.

آیا دوست ندارید بیشتر و بهتر زندگی کنید؟ در این کتاب راهنمای عملیاتی برای طول عمر، دکتر پیتر آتیا از آخرین علم برای ارائه مداخلات تغذیه‌ای نوآورانه، تکنیک‌هایی برای بهینه‌سازی ورزش و خواب، و ابزارهایی برای رسیدگی به سلامت عاطفی و روانی استفاده می‌کند.

پیری و طول عمر بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. سرنوشت ما سنگ تمام گذاشته نشده است. با نقشه راه مناسب، می توانید مسیر متفاوتی را برای زندگی خود ترسیم کنید، مسیری که به شما امکان می دهد بیشتر از ژن های خود زندگی کنید تا هر دهه را بهتر از دهه قبل کنید.

Outlive Book Cover Outlive
Peter Attia, Bill Gifford,
Health & Fitness
Random House
March 28, 2023
384

This is the ultimate manual for living better and longer. For all its successes, mainstream medicine has failed to make much progress against the diseases of ageing that kill most people: heart disease, cancer, Alzheimer's disease, and type 2 diabetes. Too often, it intervenes with treatments too late, prolonging lifespan at the expense of quality of life. Dr Peter Attia, the world's top longevity expert who is featured on Chris Hemsworth's National Geographic documentary LIMITLESS, believes we must replace this outdated framework with a personalised, proactive strategy for longevity. This isn't 'biohacking,' it's science: a well-founded strategic approach to extending lifespan while improving our physical, cognitive and emotional health, making each decade better than the one before. With Outlive's practical advice and roadmap, you can plot a different path for your life, one that lets you outlive your genes to make each decade better than the one before. 'One of the most important books you'll ever read.' - Steven D. Levitt, New York Times bestselling author of Freakonomics

درباره کتاب The Upside of Irrationality (جنبه ی مثبت بی منطق بودن)

 “جنبه ی مثبت بی منطق بودن” با عنوان فرعی “مزایای پیش بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه” اثری است به قلم “دن آریلی” که سوالات مهمی را پاسخگو می باشد. سوالاتی نظیر اینکه چرا پاداش های کلان، بازدهی مدیران عامل را کاهش می دهد؟ چطور جهات سردرگم می توانند به ما کمک کنند؟ چرا انتقام گرفتن اینقدر برای ما حائز اهمیت است؟ چرا اینقدر میان چیزی که فکر می کنیم ما را خوشحال می کند با چیزی که حقیقتا ما را خوشحال می کند، تفاوت وجود دارد؟

در “جنبه ی مثبت بی منطق بودن”، “دن آریلی” که یک عالم اجتماعی است، مجموعه ی خطاها و انحرافاتی که ما را به سمت یک تصمیم گیری نابخردانه سوق می دهد، معرفی می کند. “جنبه ی مثبت بی منطق بودن” یا “مزایای پیش بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه”، اثرات شگفت انگیز مثبت و منفی را که بی منطقی می تواند بر حیات ما داشته باشد آشکار می سازد. “دن آریلی” با تمرکز بر رفتارهای انسانی در رابطه و کار، بینش جدیدی را ارائه می کند که حقایق روشن کننده ای درباره ی انگیزه های ما برای کار، چگونگی تبدیل شدن یک عملکرد نابخردانه به یک عادت دیرپا و چگونگی بیشتر عشق ورزیدن به کسانی که دوستشان داریم را در بردارد.

“دن آریلی” با بهره بردن از متدهای تجربی و با استفاده از داده های بدست آمده از کارهای آزمایشی خود، نتایج معتبری درباره ی چرایی و چگونگی رفتارهای انسانی ارائه می کند. از رفتار ما در اداره گرفته تا روابط عاشقانه و جستجو برای یافتن هدفی در زندگی، “دن آریلی” در “جنبه ی مثبت بی منطق بودن”، به ما آموزش می دهد که چطور الگوهای فکری و رفتاری منفی را در خود بشکنیم و تصمیمات بهتری برای زندگی مان بگیریم.

The Upside of Irrationality Book Cover The Upside of Irrationality
Dr. Dan Ariely
Social Science
Harper Collins
June 1, 2010
354

“Dan Ariely is a genius at understanding human behavior: no economist does a better job of uncovering and explaining the hidden reasons for the weird ways we act.” — James Surowiecki, author of The Wisdom of Crowds Behavioral economist and New York Times bestselling author of Predictably Irrational Dan Ariely returns to offer a much-needed take on the irrational decisions that influence our dating lives, our workplace experiences, and our temptation to cheat in any and all areas. Fans of Freakonomics, Survival of the Sickest, and Malcolm Gladwell’s Blink and The Tipping Point will find many thought-provoking insights in The Upside of Irrationality.

درباره کتاب How To Win Friends And Influence People (آیین دوست یابی)

 تاب آیین دوست یابی، اثری نوشته ی دیل کارنگی است که نخستین بار در سال 1936 به انتشار رسید. شما می توانید به دنبال کاری بروید که می خواهید، و آن را به دست آورید! می توانید کاری را که اکنون دارید، بهبود ببخشید! می توانید با هر وضعیتی رو به رو شوید، و آن را به نفع خودتان به پایان برسانید. توصیه های آزموده شده و قابل اتکای دیل کارنگی باعث شده تعداد بی شماری از مخاطبین در زندگی شخصی و حرفه ای خود پیشرفت های بزرگی را تجربه کنند. کتاب آیین دوست یابی که یکی از جریان سازترین و پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ است، درس های بسیار ارزشمندی را به ما می آموزد: شش راه برای جذب دوستی دیگران؛ دوازده راه برای متقاعد کردن افراد؛ نه راه برای تغییر افراد بدون پیش آمدن دلخوری؛ و بسیاری دیگر!

How to Win Friends and Influence People
Dale Carnegie, General Press,
Self-Help
October 1936
337

'How to Win Friends and Influence People' is one of the first best-selling self-help books ever published. Just after publishing, it quickly exploded into an overnight success, eventually selling more than 15 million copies worldwide, and pioneering an entire genre of self-help and personal success books. With an enduring grasp of human nature, it teaches his readers how to handle people without letting them feel manipulated, how to make people feel important without inspiring resentment, how win people over to your point of view without causing offence, and how to make a friend out of just about anyone. Millions of people around the world have improved their lives based on the teachings of Dale Carnegie. This classic book will turn your relationships around and improve your interactions with everyone in your life.

درباره کتاب Man’s Search for Meaning ( انسان در جستجوی معنا)

 کتاب انسان در جستجوی معنی، اثری نوشته ی ‏‫ویکتور فرانکل است که اولین بار در سال 1946 چاپ شد. شرح حال بسیار تأثیرگذار فرانکل با توصیف زندگی در کمپ های مرگ متعلق به نازی ها و درس هایی معنوی از چگونگی جان به در بردن از شرایطی غیرقابل تحمل، برای نسل هاست که مخاطبین را مسحور خود کرده است. فرانکل در بین سال های 1942 تا 1945 در چهار کمپ مختلف از جمله آشویتز به کار گرفته شد در حالی که پدر و مادر، برادر و همسرِ حامله اش جان باختند. فرانکل که روانپزشک است، بر اساس تجربیات خود و افرادی که بعدها درمان کرد، استدلال می کند که ما نمی توانیم از رنج اجتناب کنیم بلکه می توانیم چگونگی مواجهه با آن را انتخاب کنیم، در آن معنا بیابیم و با هدفی احیا شده به مسیر زندگی ادامه دهیم. این تئوری فرانکل که لوگوتِراپی یا معنادرمانی نام دارد، بیان می کند که نیروی محرکه ی اصلی در ما انسان ها، نه رسیدن به لذت بلکه کشف و پیگیری چیزهایی است که در ذهنمان، آن ها را دارای معنا می دانیم. این کتاب فوق العاده موفق تا زمان مرگ فرانکل در سال 1997 به فروشی بالغ بر ده میلیون نسخه دست یافت و به بیست و چهار زبان ترجمه شد.

Man's Search For Meaning Book Cover Man's Search For Meaning
Viktor E Frankl
Existential psychotherapy
1946
154

A prominent Viennese psychiatrist before the war, Viktor Frankl was uniquely able to observe the way that he and other inmates coped with the experience of being in Auschwitz. He noticed that it was the men who comforted others and who gave away their last piece of bread who survived the longest - and who offered proof that everything can be taken away from us except the ability to choose our attitude in any given set of circumstances. The sort of person the prisoner became was the result of an inner decision and not of camp influences alone. Only those who allowed their inner hold on their moral and spiritual selves to subside eventually fell victim to the camp's degenerating influence - while those who made a victory of those experiences turned them into an inner triumph. Frankl came to believe that man's deepest desire is to search for meaning and purpose. This outstanding work offers us all a way to transcend suffering and find significance in the art of living.

درباره کتاب Mindset (طرز فکر)

 در کتاب “طرز فکر” آمده است که پس از ده ها سال تحقیق ، روانشناس مشهور دانشگاه استنفورد ، دکتر “کارول اس دویک” ، یک ایده ساده اما پیشگامانه را کشف کرد: قدرت طرز تفکر . وی در این کتاب درخشان نشان می دهد که چگونه موفقیت در مدرسه ، کار ، ورزش ، هنر و تقریبا در همه زمینه های تلاش بشر می تواند به طرز چشمگیری تحت تأثیر نحوه تفکر و استعدادها و توانایی هایمان قرار بگیرد.

افرادی که دارای ذهنیتی ثابت هستند (کسانی که معتقدند توانایی ها ثابت است )، نسبت به افرادی که دارای ذهنیت رشد محور هستند (افرادی که معتقدند توانایی ها قابل توسعه است) ، کمتر رشد می کنند . کتاب “طرز فکر” به قلم دکتر “کارول اس دویک” نشان می دهد که والدین ، معلمان ، مدیران و ورزشکاران بزرگ چگونه می توانند از این ایده برای پیشرفت چشمگیر استفاده کنند . در این نسخه ، دکتر “کارول اس دویک” بینش جدیدی از مفهوم معروف و به صورت گسترده پذیرفته شده ی خود ارائه می دهد. او پدیده ای را معرفی می کند که آن را “طرز فکر رشد غلط” می نامد و مردم را به سمت اتخاذ یک طرز فکر رشد محور عمیق تر و واقعی تر راهنمایی می کند. او همچنین مفهوم “طرز فکر” را فراتر از فرد گسترش می دهد و آن را در فرهنگ گروه ها و سازمان ها به کار می برد. با “طرز فکر” درست ، می توانید به کسانی که هدایت می کنید ، آموزش می دهید و دوست دارید ، انگیزه دهید تا زندگی خود و آن ها را تغییر دهید.

Mindset Book Cover Mindset
Carol S. Dweck
BUSINESS & ECONOMICS
Random House Digital, Inc.
2008
277

Reveals how established attitudes affect all aspects of one's life, explains the differences between fixed and growth mindsets, and stresses the need to be open to change in order to achieve fulfillment and success.

درباره کتاب The Paradox of Choice (پارادوکس انتخاب)

 چه در هنگام خرید، سفارش قهوه، انتخاب یک حرفه ی درازمدت، ثبت نام در دانشگاه، انتخاب یک پزشک، چه در تک تک تصمیمات روزمره، از کوچک تا بزرگ، این مساله به یک امر پیچیده تبدیل شده و علت آن فراوانی در هم شکننده ی انتخاب هایی است که در طول روز به ما تحمیل می شود.

معمولا چنین تصور می شود که انتخاب بیشتر یعنی داشتن گزینه های بهتر و رضایت بیشتر. اما مراقب انتخاب های اضافه باشید؛ بار اضافی انتخاب، باعث می شود که شما تصمیمات خود را حتی پیش از اعمال آن زیر سوال برده، توقعاتتان به طرز غیرواقع بینانه ای بالا برود و شما برای تک تک شکست هایتان، خود را سرزنش نمایید. در درازمدت، این امر می تواند سبب فلج تصمیم گیری، اضطراب و استرس همیشگی شود. در اجتماعی که به شما القا کرده با وجود انتخاب های نامحدود، بهانه ای برای کمتر از عالی بودن وجود ندارد، انتخاب های بیش از اندازه می تواند به افسردگی بالینی منجر شود.

در “پارادوکس انتخاب”، “بری شوارتز” توضیح می دهد که از چه نقطه ای انتخاب ها در سلامت روانی و حسی ما تعیین کننده خواهند بود. او با نگارشی سهل الوصول، گیرا و حکایت وار نشان می دهد که چگونه انفجار چشمگیر انتخاب ها، به جای یک راه حل ، به یک مسئله تبدیل شده است. “بری شوارتز” همچنین نشان می دهد که چگونه وسواس در انتخاب، ما را ترغیب می کند تا به دنبال آنچه حالمان را بدتر می کند باشیم.

“بری شوارتز” در “پارادوکس انتخاب” با ترکیب تحقیقات کنونی در علوم اجتماعی ، پیشنهاد می کند که حذف انتخاب ها می تواند استرس ، اضطراب و مشغله زندگی ما را تا حد زیادی کاهش دهد. وی یازده گام عملی در مورد چگونگی محدود کردن انتخاب ها به تعداد قابل کنترل، تمرکز روی موارد مهم و نادیده گرفتن باقی موارد ارائه می دهد که در نهایت رضایت بیشتری را از انتخاب کردن فراهم می کند.

The Paradox of Choice Book Cover The Paradox of Choice
Barry Schwartz
Psychology
Harper Collins
October 13, 2009
304

Whether we're buying a pair of jeans, ordering a cup of coffee, selecting a long-distance carrier, applying to college, choosing a doctor, or setting up a 401(k), everyday decisions—both big and small—have become increasingly complex due to the overwhelming abundance of choice with which we are presented. As Americans, we assume that more choice means better options and greater satisfaction. But beware of excessive choice: choice overload can make you question the decisions you make before you even make them, it can set you up for unrealistically high expectations, and it can make you blame yourself for any and all failures. In the long run, this can lead to decision-making paralysis, anxiety, and perpetual stress. And, in a culture that tells us that there is no excuse for falling short of perfection when your options are limitless, too much choice can lead to clinical depression. In The Paradox of Choice, Barry Schwartz explains at what point choice—the hallmark of individual freedom and self-determination that we so cherish—becomes detrimental to our psychological and emotional well-being. In accessible, engaging, and anecdotal prose, Schwartz shows how the dramatic explosion in choice—from the mundane to the profound challenges of balancing career, family, and individual needs—has paradoxically become a problem instead of a solution. Schwartz also shows how our obsession with choice encourages us to seek that which makes us feel worse. By synthesizing current research in the social sciences, Schwartz makes the counter intuitive case that eliminating choices can greatly reduce the stress, anxiety, and busyness of our lives. He offers eleven practical steps on how to limit choices to a manageable number, have the discipline to focus on those that are important and ignore the rest, and ultimately derive greater satisfaction from the choices you have to make.

درباره کتاب The 4-Hour Work Week (هفته کاری چهار ساعته)

 مفهوم قدیمی بازنشستگی و بقیه برنامه های زندگی به تعویق افتاده را فراموش کنید – نیازی به انتظار ندارید و دلیلی هم برای آن نیست ، به ویژه در دوران اقتصادی غیر قابل پیش بینی. خواه رویای شما فرار از مسابقه ی زندگی باشد ، تجربه ی سفر دور دنیا یا کسب درآمد ماهیانه ی پنج رقمی با مدیریت صفر باشد، کتاب هفته کاری 4 ساعته تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

این راهنمای گام به گام برای طراحی سبک زندگی لوکس به شما می آموزد:

• چگونه تیم از 40 هزار دلار در سال و 80 ساعت در هفته به 40 هزار دلار در ماه و 4 ساعت در هفته رسید

• چگونه می توان زندگی خود را به ازای ساعتی 5 دلار به دستیارهای مجازی خارج از کشور سپرد و هر کاری که می خواهید انجام دهید.

• چگونه افراد بدون ترک شغل خود به جهان سفر می کنند

• چگونه با استفاده از اصول یک اقتصاددان ایتالیایی فراموش شده ، 50 درصد کار خود را در 48 ساعت کم کنید

و …

نسخه جدید توسعه یافته هفته کاری 4 ساعته ی تیم فریس شامل:

• بیش از 50 نکته عملی و مطالعه موردی از خوانندگان (از جمله خانواده ها) که درآمدشان دو برابر شده ، بر نقاط مشترک تمرکز کرده و خود را با استفاده از این کتاب به عنوان نقطه ی شروع دوباره کشف کرده اند.

• اصول طراحی سبک زندگی چگونه می تواند با شرایط اقتصادی غیرقابل پیش بینی متناسب باشد

• جدیدترین ابزارها و ترفندها و همچنین میانبرهای پیشرفته برای زندگی مانند یک دیپلمات یا میلیونر بدون اینکه یکی از آنها باشید.

The 4-hour Workweek Book Cover The 4-hour Workweek
Timothy Ferriss
Business & Economics
Crown
April 24, 2007
308

Offers techniques and strategies for increasing income while cutting work time in half, and includes advice for leading a more fulfilling life.

درباره کتاب On the Genealogy of Morals (تبارشناسی اخلاق)

کتاب تبارشناسی اخلاق، اثری نوشته ی فردریش نیچه است که اولین بار در سال 1887 منتشر شد. نیچه بیان می کند که هدفش از نوشتن این کتاب، جلب توجه مخاطبین به آثار قبلی اش بوده است. اما در حقیقت، این اثر کاری بسیار بیشتر از این را انجام می دهد و به توضیح و روشن تر ساختن برخی مفاهیم مرموز در کتاب «فراسوی نیک و بد» می پردازد. نیچه در کتاب تبارشناسی اخلاق، چگونگی گسترش مفاهیم «خیر» و «شر» را از نظر می گذراند، به کاوش در مفهوم احساس گناه و عذاب وجدان می پردازد، و آرمان های زیبایی شناسانه و رسالت فیلسوف را به بحث می گذارد. مطالب ارائه شده در این کتاب در کنار یکدیگر، پرداختی منسجم و چندوجهی را در رابطه با مفهوم اخلاق به وجود می آورند. می توان گفت که این اثر از برخی از آثار قبلی نیچه، ساده تر و همه فهم تر است.

On the Genealogy of Morals Book Cover On the Genealogy of Morals
Friedrich Nietzsche
Literary Collections
1887
136

In 'On the Genealogy of Morals', Nietzsche exposes the central values of the Judaeo-Christian and liberal traditions - compassion, equality, justice - as the product of a brutal process of conditioning designed to domesticate the animal vitality of earlier cultures.

درباره کتاب The Power of Now (قدرت حال

زندگی در لحظه، تنها راه و مسیر درست برای رسیدن به شادی و روشن گری است.

شاید این جمله حاوی پیام تازه و نوینی نباشد، اما سبک و روایت منحصربفرد و شور و شوق نویسنده در پرداختن به موضوعات موجب شده تا این کتاب به یک راهنما و سرمشق عالی برای کسانی تبدیل شود که تا به حال معنی واقعی زندگی در لحظه و نحوه رسیدن به ان را درک نکرده اند.

در درجه اول نویسنده یک معلم با کلاس جهانی است. او به سادگی می تواند مفاهیم پیچیده را به زبان ساده و با روایتی شیوا مو شکافی کند.

مهم تر از همه، با خواندن فقط یک فصل از این کتاب، شما جهان را به گونه دیگری در مقابل خود احساس خواهید کرد. بی تردید، شما به اگاهی بیشتری نسبت به افکار و عواطف خود دست خواهید یافت. شما به این درک و بینش خواهید رسید که چه گونه در برابر افکار واهی و احساسات نارس از مسیر خود به سمت داشتن زندگی بهتر نگاه بانی کنید.

کتاب قدرت اکنون، مسیر درست برای رسیدن به روشنگری و زندگی در لحظه است. این کتاب به عنوان یک دستورالعمل و راهنما برای زندگی روزمره در نظر گرفته شده و بر اهمیت زندگی در لحظه و جلوگیری از سیر کردن در گذشته یا آینده تاکید دارد.

The Power of Now Book Cover The Power of Now
Eckhart Tolle
Body, Mind & Spirit
New World Library
October 6, 2010
256

To make the journey into the Now we will need to leave our analytical mind and its false created self, the ego, behind. From the very first page of Eckhart Tolle's extraordinary book, we move rapidly into a significantly higher altitude where we breathe a lighter air. We become connected to the indestructible essence of our Being, “The eternal, ever present One Life beyond the myriad forms of life that are subject to birth and death.” Although the journey is challenging, Eckhart Tolle uses simple language and an easy question and answer format to guide us. A word of mouth phenomenon since its first publication, The Power of Now is one of those rare books with the power to create an experience in readers, one that can radically change their lives for the better.

درباره کتاب So Good They Can’t Ignore You (عالی و فوق العاده باش) اثر Cal Newport (کال نیوپورت)

همه ی ما بارها و بارها شنیده ایم، افرادی که به دنبال علاقه و اشتیاق خود بروند موفق خواهند بود. اما نیوپورت در اثر خود چیزی کاملا جدید و تا حد زیادی متناقض با این مسئله را عنوان کرده است، او از زاویه ای دیگر به مبحث اشتیاق و علاقه پرداخته، در حقیقت کال نیوپورت از تلاش برای خلق عشق و علاقه نسبت به حرفه ای که در آن فعالیت می کنیم سخن می گوید، از نحوه ی انجام کارمان و از تاثیری که تلاش برای بهترین بودن در هر زمینه ای که در آن مشغول به فعالیتیم بر ارتقای شغلی و موفقیت مان می گذارد.

این اثر باور ذهنی و نحوه تفکر ما را درباره ی کسب و کار ایده آل تغییر می دهد و تعریفی جدید از رضایت مندی در ما خلق می کند، تعریفی که فرصت رشد و توسعه را در اختیار ما قرار می دهد، فارغ از نوع کاری که به آن مشغولیم. این کتاب نتیجه تحقیق و گفت و گوی Cal Newport با برنامه نویسان، باغداران، نویسندگان و افرادی است که عاشق کارشان هستند. در این کتاب یاد می گیرید که چطور عاشق کار و حرفه ی خود شوید. 

در حقیقت نصیحتِ “علایقت رو دنبال کن” درست نیست و علاقه و اشتیاق زمانی ایجاد می شود که در آن موضوع و کار سخت کوش باشید.

این کتاب نحوه تفکر شما درباره شغل تان را تغییر خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا زندگی فوق العاده ای داشته باشید.

So Good They Can't Ignore You Book Cover So Good They Can't Ignore You
Cal Newport
Piatkus Books
December 1, 2016
304

Cal Newport's clearly-written manifesto flies in the face of conventional wisdom by suggesting that it should be a person's talent and skill - and not necessarily their passion - that determines their career path. Newport, who graduated from Dartmouth College (Phi Beta Kappa) and earned a PhD. from MIT, contends that trying to find what drives us, instead of focusing on areas in which we naturally excel, is ultimately harmful and frustrating to job seekers. The title is a direct quote from comedian Steve Martin who, when once asked why he was successful in his career, immediately replied: "Be so good they can't ignore you" and that's the main basis for Newport's book. Skill and ability trump passion. Inspired by former Apple CEO Steve Jobs' famous Stanford University commencement speech in which Jobs urges idealistic grads to chase their dreams, Newport takes issue with that advice, claiming that not only is thsi advice Pollyannish, but that Jobs himself never followed his own advice. From there, Newport presents compelling scientific and contemporary case study evidence that the key to one's career success is to find out what you do well, where you have built up your 'career capital,' and then to put all of your efforts into that direction.

درباره کتاب Influence (تاثیر) اثر Robert B. Cialdini (رابرت بی سیالدینی)

 متقاعد کردن دیگران در کسب‌و‌کار و حتی در زندگی یک امر حیاتی است. بعضی‌ها با این استعداد به دنیا می‌آیند اما بقیه افراد که از این نعمت محرومند نیز می‌توانند به راحتی این مهارت را یاد بگیرند. کتابInfluence – The Psychology of Persuasion  با روش علمی و بر اساس شواهد عینی نوشته شده است و به سادگی به شما یاد می‌دهد که چطور در هر معامله‌ای یک بله طلایی بگیرید.

کتاب تاثیر- روانشناسی فنون قانع کردن دیگران نوشته دکتر رابرت بی سیالدینی است که در سال ۱۹۸۴ برای اولین بار منتشر شد و از آن زمان تابه‌حال یکی از مهمترین کتاب‌ها در ژانر روانشناسی موفقیت بوده‌است. کتاب زبان اصلی تاثیر یکی از کتاب‌های کلاسیک در زمینه قانع کردن دیگران است و به صورت علمی توضیح می‌دهد مردم چرا و چگونه به درخواست‌ها جواب مثبت می‌دهند و به خواننده یاد می‌دهد چطور این آموخته‌ها را در زندگی‌اش استفاده کند. این کتاب موفق تاکنون به ۳۰ زبان ترجمه شده و فروشی بالغ بر ۴ میلیون نسخه داشته‌است. مجله Fortune کتاب انگلیسی تاثیر را در لیست ۷۵ کتاب هوشمندانه بیزینسی قرار داد و این کتاب با فروش بالایش، جایی در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال برای خود خرید.

مجله Best Sellers درباره کتاب تاثیر چنین می‌نویسد: «این کتاب در قلب و روان تمام ما طنین خواهد انداخت.» Journal of Retailing هم از کتاب حاضر بدین صورت تعریف می‌کند: «خواندن کتاب تاثیر باید برای تمام کسانی که رشته‌شان بیزینس است اجباری شود.»

در کتاب Influence نویسنده به شما ساز‌و‌کارهای قانع کردن را می‌آموزد. رابرت سیالدینی که محقق علوم روانشانسی و رفتاری است در این کتاب به شما ۶ قائده جهانی برای متقاعد کردن افراد را آموزش می‌دهد و شما را به یک متقاعدکننده حرفه‌ای تبدیل می‌کند. فهمیدن و استفاده از این قواعد بسیار ساده و آسان است. این ۶ قانون به این شرح است:

مقابله: غریزه درونی که باعث می‌شود کاری که دیگری برایتان انجام داده‌است را جبران کنید.

تعهد و ثبات: پایبندی به تعهدی که دارید و ثبات در انجام تصمیمی که گرفتید.

اثبات اجتماعی: وقتی که برای تایید اعمال خود به دیگران نگاه می‌کنید و با دیدن اعمال مشترک از درست بودن کار خود مطمئن می‌شوید.

علاقه: معمولا شما با کسی که دوست دارید هم‌نظر می‌شوید یا تمایل دارید که کسانی که دوستشان دارید با شما موافقت کنند.

صلاحیت: شما تمایل دارید بیشتر با کسانی موافقت کنید که قدرتمند هستند یا بیشتر از شما تجربه و دانش دارند.

کم‌یابی: همیشه شما چیزی را می‌خواهید که میزان کمی از آن وجود دارد.

کتاب Influence – The Psychology of Persuasion راهنمایی کامل برای بهبود بخشیدن توانایی متقاعد کردن شماست، پس در انتخاب این کتاب شک نکنید.

درباره رابرت بی سیالدینی ، نویسنده کتاب Influence – The Psychology of Persuasion

«رابرت بنو سیالدینی» (Robert Beno Cialdini) استاد روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا و استاد مدعو در رشته بازاریابی، بیزینس و روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز است که در سال ۱۹۴۵ متولد شده‌است. رابرت سیالدینی تمام زندگی حرفه‌ای خود را صرف تحقیقات علمی کرده‌است تا بفهمد چه چیزی باعث می‌شود مردم در پاسخ به درخواست‌ها بله بگویند. نتایج این تحقیقاتش، مقالاتی که منتشر کرده و کتاب پرفروشش Influence، او را به یکی از دانشمندان برجسته در این زمینه بدل کرده‌است. کتاب‌های او با نام‌های « تاثیر» Influence و «قانع کردن» Pre-Suasion به ۴۱ زبان مختلف ترجمه شده و بیش از ۵ میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش رفته‌است. دکتر سیالدینی در دنیا به تخصصش در دانش تاثیرگذاری مشهور است، به حدی که به او لقب «پرخوانده تاثیر» را دادند و ۶  قائده‌اش برای تاثیرگذاری، انقلابی در سازمان‌ها ایجاد کرد. در راستای تلاش‌ها و تحقیقاتی که دکتر رابرت سیالدینی در راستای گسترش و پیشرفت علوم رفتاری انجام داده‌است، در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از اعضای آکادمی آمریکایی هنر و علوم انتخاب شد و در سال ۲۰۱۹ نیز عضوی از آکادمی ملی علوم شد. دکتر سیالدینی در طول حرفه خود با شرکت‌های بزرگی مثل: گوگل، مایکروسافت و کوکا کولا و ده‌ها شرکت دیگر همکاری داشته‌است. از سایر کتاب‌های رابرت بنو سیالدینی می‌توان به Yes! 50 Scientifically Proven Ways to Be Persuasive، The Small BIG: Small changes that spark a big influence و Pre-suasion اشاره کرد.

Influence Book Cover Influence
Robert B. Cialdini, PhD
Self-Help
Harper Collins
June 2, 2009
336

The foundational and wildly popular go-to resource for influence and persuasion—a renowned international bestseller, with over 5 million copies sold—now revised adding: new research, new insights, new examples, and online applications. In the new edition of this highly acclaimed bestseller, Robert Cialdini—New York Times bestselling author of Pre-Suasion and the seminal expert in the fields of influence and persuasion—explains the psychology of why people say yes and how to apply these insights ethically in business and everyday settings. Using memorable stories and relatable examples, Cialdini makes this crucially important subject surprisingly easy. With Cialdini as a guide, you don’t have to be a scientist to learn how to use this science. You’ll learn Cialdini’s Universal Principles of Influence, including new research and new uses so you can become an even more skilled persuader—and just as importantly, you’ll learn how to defend yourself against unethical influence attempts. You may think you know these principles, but without understanding their intricacies, you may be ceding their power to someone else. Cialdini’s Principles of Persuasion: Reciprocation Commitment and Consistency Social Proof Liking Authority Scarcity Unity, the newest principle for this edition Understanding and applying the principles ethically is cost-free and deceptively easy. Backed by Dr. Cialdini’s 35 years of evidence-based, peer-reviewed scientific research—including a three-year field study on what leads people to change—Influence is a comprehensive guide to using these principles to move others in your direction.

درباره کتاب Deep Work (کار عمیق) اثر Cal Newport (کال نیوپورت)

 از نظر کال نیوپورت دیپ ورک یا همان کار عمیق یعنی:

انجام دادن حرفه ای کار —- بدون هیچ حواس پرتی —- و رسیدن توانایی به ۱۰۰ درصد خود

که باعث میشه :

ارزش های جدید و چیز های جدیدی ساخته بشه —- مهارت های جدید یا افزایش مهارت های قبلی ایجاد بشه —- که فعلاتی به حساب میاد که به سختی قابل انجام هست و تکرار پذیر نیست برای بقیه

 

در دنیای حاضر دیپ ورک به دو دلیل ارزش دارد

در صورت انجام دیپ ورد شما باعث ایجاد ارزش برای جهان خواهی شد در انجام دیپ وب شما به راحتی میتوانید به سوالاتی جواب بدهید که مردم در ساعات عادی زنگی خودشون نمیتوانند انجام دهند پس شما میتوانید تاثیری در زنگی جهان داشته باشید و باعث پیشرفت اون بشید

دیپ ورک در حال حاضر به شدت نادر هست در دنیای امروزی ما چون دیپ ورک نیاز به تمرکز بدون هیچ هواس پرتی نیاز دارد اما در دنیای حال حاضر ما زندگی ما بر روی هواس پرتی هی میگزرد برای مثال به این فکر کنید که آخرین پیام تلگرامی که خواندید چه بود اون یک هواس پرتی بود که ایجاد شده بود برای شما . پس دیپ ورک سخت است و نادر .

Deep Work Book Cover Deep Work
Cal Newport
Business & Economics
Hachette UK
January 5, 2016
137

One of the most valuable skills in our economy is becoming increasingly rare. If you master this skill, you'll achieve extraordinary results. Deep Work is an indispensable guide to anyone seeking focused success in a distracted world. 'Cal Newport is exceptional in the realm of self-help authors' New York Times 'Deep work' is the ability to focus without distraction on a cognitively demanding task. Coined by author and professor Cal Newport on his popular blog Study Hacks, deep work will make you better at what you do, let you achieve more in less time and provide the sense of true fulfilment that comes from the mastery of a skill. In short, deep work is like a superpower in our increasingly competitive economy. And yet most people, whether knowledge workers in noisy open-plan offices or creatives struggling to sharpen their vision, have lost the ability to go deep - spending their days instead in a frantic blur of email and social media, not even realising there's a better way. A mix of cultural criticism and actionable advice, DEEP WORK takes the reader on a journey through memorable stories -- from Carl Jung building a stone tower in the woods to focus his mind, to a social media pioneer buying a round-trip business class ticket to Tokyo to write a book free from distraction in the air -- and surprising suggestions, such as the claim that most serious professionals should quit social media and that you should practice being bored. Put simply: developing and cultivating a deep work practice is one of the best decisions you can make in an increasingly distracted world and this book will point the way.

درباره کتاب Atomic Habits (عادت های اتمی) اثر James Clear (جیمز کلیر)

 مهم نیست اهدافتان چقدر سخت یا دور باشند، کتاب Atomic Habits یک راه کار ثابت شده برای بهبود هر روز شما ارائه می دهد. جیمز کلر، یکی از برترین عادت شناسان دنیا در این کتاب فوق العاده و بسیار پرفروش استراتژی هایی را به شما پیشنهاد می دهد که با استفاده از آنها عادات مناسب را شکل داده و از شر عادات بد و مضر خلاص شوید

اگر با تغییر دادن عادات خود مشکل دارید مشکل شما نیستید! مشکل سیستم ذهنی شماست. عادات بد هر روز تکرار می شوند چون شما تمایلی به تغییر ندارید. چون شما سیستم مناسبی برای تغییر ندارید. شما در حد اهدافتان نیستید چون سیستم ذهنی شما سطح پایینی دارد. این کتاب همان سیستمی جدید و به روزی است که باید بر روی خودتان نصب کنید

در این کتاب فرا خواهید گرفت:

*که چطور برای عادات جدید وقت بزارید (حتی اگر زندگی مزخرف باشد)

*چطور بر نبود انگیزه و اراده غلبه کنید

*چطور محیط اطرافتان را برای موفقیت آسانتر طراحی کنید

*چطور زمانی که زمین خوردید دوباره بلند شوید

این کتاب طرز فکر شما را حذف و به جای آن طرز فکری اتمی جایگزین خواهد کرد

Atomic Habits Book Cover Atomic Habits
James Clear
Business & Economics
Penguin
October 16, 2018
320

The #1 New York Times bestseller. Over 4 million copies sold! Tiny Changes, Remarkable Results No matter your goals, Atomic Habits offers a proven framework for improving--every day. James Clear, one of the world's leading experts on habit formation, reveals practical strategies that will teach you exactly how to form good habits, break bad ones, and master the tiny behaviors that lead to remarkable results. If you're having trouble changing your habits, the problem isn't you. The problem is your system. Bad habits repeat themselves again and again not because you don't want to change, but because you have the wrong system for change. You do not rise to the level of your goals. You fall to the level of your systems. Here, you'll get a proven system that can take you to new heights. Clear is known for his ability to distill complex topics into simple behaviors that can be easily applied to daily life and work. Here, he draws on the most proven ideas from biology, psychology, and neuroscience to create an easy-to-understand guide for making good habits inevitable and bad habits impossible. Along the way, readers will be inspired and entertained with true stories from Olympic gold medalists, award-winning artists, business leaders, life-saving physicians, and star comedians who have used the science of small habits to master their craft and vault to the top of their field. Learn how to: • make time for new habits (even when life gets crazy); • overcome a lack of motivation and willpower; • design your environment to make success easier; • get back on track when you fall off course; ...and much more. Atomic Habits will reshape the way you think about progress and success, and give you the tools and strategies you need to transform your habits--whether you are a team looking to win a championship, an organization hoping to redefine an industry, or simply an individual who wishes to quit smoking, lose weight, reduce stress, or achieve any other goal.

درباره کتاب Rich Dad Poor Dad

 کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری نوشته ی رابرت تی کی یوساکی است که اولین بار در سال 1997 منتشر شد. کی یوساکی در این کتاب که فروشی بیش از 36 میلیون نسخه داشته، داستان دو پدر خود را نقل می کند: پدر واقعی اش، که او را «پدر بی پول» می نامد، و پدر بهترین دوستش که به راهنما و «پدر پولدار» او تبدیل شد. یکی از این مردان، تحصیل کرده بود و تمام عمر خود را به عنوان یک کارمند گذرانده بود، در حالی که دیگری، از تجارب خود در زندگی درس آموخته بود و مسیر کارآفرینی را طی می کرد؛ مسیری که او را به یکی از ثروتمندترین مردان در هاوایی تبدیل کرد. کی یوساکی در کتاب کتاب پدر پولدار پدر بی پول به ما نشان می دهد که چگونه این دو مرد با نگرش کاملا متفاوت خود نسبت به پول، سرمایه گذاری و تجارت، به شیوه ی تفکر او به پول شکل دادند.

Rich Dad Poor Dad Book Cover Rich Dad Poor Dad
Robert T. Kiyosaki
Business & Economics
1997
336

Rich Dad Poor Dad is the #1 personal finance book of all time. Listen today to set yourself up for a wealthy, happy future.

Robert Kiyosaki’s easy tips and straight talk will…

- Explode the myth that you need to earn a high income to become rich

- Challenge the belief that your house is an asset

- Define once and for all an asset and a liability

- Show parents why they can’t rely on the school system to educate kids about money

- Clearly lay out what to teach kids about money for their future financial success

With an incredible number of 5-star reviews, Rich Dad Poor Dad has challenged and changed the way tens of millions of people around the world think about money. With perspectives that often contradict conventional wisdom, Kiyosaki has earned a reputation for irreverence and courage. He is regarded worldwide as a passionate advocate for financial education. His easy-to-understand audiobook empowers you to make changes now — and enjoy the results for years to come.

'The main reason people struggle financially is because they have spent years in school but learned nothing about money. The result is that people learn to work for money… but never learn to have money work for them.'

—Robert Kiyosaki Rich Dad Poor Dad – The #1 Personal Finance Book of All Time!

“Rich Dad Poor Dad is a starting point for anyone looking to gain control of their financial future.”

— USA Today

درباره کتاب The Psychology of Money (روان شناسی پول)

 سرمایه گذاری ، پول و تصمیمات تجاری … معمولا به عنوان یک رشته مبتنی بر ریاضیات آموزش داده می شود ، جایی که داده ها و فرمول ها به ما می گویند دقیقا چه کاری باید انجام دهیم. اما در دنیای واقعی مردم در صفحه گسترده ریاضیات تصمیمات مالی نمی گیرند. آنها را در میز شام یا در اتاق ملاقات ها ، جایی که تاریخ شخصی ، دیدگاه منحصر به فرد شما از جهان ، خودخواهی ، غرور ، بازاریابی و انگیزه های عجیب و غریب در هم می آمیزند ، تهیه می کنند.

در روانشناسی پول با عنوان فرعی درس هایی مهم در رابطه با ثروت، جاه طلبی و خوشبختی ، نویسنده برنده جایزه ، مورگان هاوسل ، 19 داستان کوتاه را به اشتراک می گذارد که روشهای عجیب و غریب مردم درباره پول را بررسی می کند و به شما می آموزد که چگونه یکی از مهمترین موضوعات زندگی را بهتر درک کنید.

کتابهای مربوط به پول ، امور مالی ، اینکه افراد مشهور ثروتمند چگونه ثروتمند و مشهور شدند و اینکه چگونه می توانید خودتان با پول ثروتمند شوید یا حداقل عاقل شوید ، دیگر کار ساز نیستند. این یک بازار اشباع شده برای کتابهای تجاری با کمک مالی است.

اما چه چیزی این یکی را متفاوت می کند؟

نویسنده همچنین هیچ درک واقعی از چگونگی ثروتمند شدن هر یک از افرادی که در این کتاب ذکر کرده است ، نمی دهد. او از دادن راه های سر راست طفره می رود و شما را به اکتشافی مهیج دعوت می کند.

مورگان هوسل شریک بنیاد همکار و ستون نویس سابق در وال استریت ژورنال است. او دو بار برنده جایزه بهترین در تجارت از انجمن ویراستاران و نویسندگان تجارت آمریکایی ، برنده جایزه سیدنی نیویورک تایمز و دو بار نامزد نهایی جایزه جرالد لوب برای روزنامه نگاری برجسته تجارت و مالی شده است.

The Psychology of Money Book Cover The Psychology of Money
Morgan Housel
Business & Economics
Harriman House Limited
September 8, 2020
256

Doing well with money isn’t necessarily about what you know. It’s about how you behave. And behavior is hard to teach, even to really smart people. Money—investing, personal finance, and business decisions—is typically taught as a math-based field, where data and formulas tell us exactly what to do. But in the real world people don’t make financial decisions on a spreadsheet. They make them at the dinner table, or in a meeting room, where personal history, your own unique view of the world, ego, pride, marketing, and odd incentives are scrambled together. In The Psychology of Money, award-winning author Morgan Housel shares 19 short stories exploring the strange ways people think about money and teaches you how to make better sense of one of life’s most important topics.

پست‌های دیگر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *