درباره کتاب The Lean Startup (نوپای ناب)
اغلب کسب و کارهای نوپا با شکست مواجه می شوند در حالی که می توان جلوی بسیاری از این شکست ها را گرفت. کتاب نوپای ناب، روش نوینی را مطرح می کند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و چگونگی ساختار شرکت ها و عرضه ی محصولات را در جهت مثبت تغییر داده است. اریک ریز، یک کسب و کار نوپا را این گونه تعریف می کند: تشکیلاتی اختصاص یافته به خلق چیزی جدید در شرایطی کاملاً نامطمئن و تردیدآمیز. این تعریف هم در مورد کارِ فقط یک نفر در گاراژی خصوصی صدق می کند و هم در مورد گروهی از متخصصین در شرکتی بزرگ و چندطبقه. نقطه ی اشتراک این افراد، مأموریتی برای از بین بردن هوای مه آلود شک و تردید، و کشف بهترین راه برای رسیدن به تجارتی پایدار و موفق است. کتاب نوپای ناب به جای تلف کردن زمان با خلق نقشه ها و طرح های تجاری پیچیده و گسترده، به کارآفرینان فعال چه در شرکت های کوچک و چه در شرکت های بزرگ، راهی را پیشنهاد می کند که از طریق آن می توانند نگاهی مداوم به مسیر حرکتشان به سوی هدف داشته باشند و قبل از این که خیلی دیر شود، خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند.
Eric Ries
Business
January 1, 2011
Most startups fail. But many of those failures are preventable. The Lean Startup is a new approach being adopted across the globe, changing the way companies are built and new products are launched.
Eric Ries defines a startup as an organization dedicated to creating something new under conditions of extreme uncertainty. This is just as true for one person in a garage or a group of seasoned professionals in a Fortune 500 boardroom. What they have in common is a mission to penetrate that fog of uncertainty to discover a successful path to a sustainable business.
The Lean Startup approach fosters companies that are both more capital efficient and that leverage human creativity more effectively. Inspired by lessons from lean manufacturing, it relies on "validated learning," rapid scientific experimentation, as well as a number of counter-intuitive practices that shorten product development cycles, measure actual progress without resorting to vanity metrics, and learn what customers really want. It enables a company to shift directions with agility, altering plans inch by inch, minute by minute.
Rather than wasting time creating elaborate business plans, The Lean Startup offers entrepreneurs - in companies of all sizes - a way to test their vision continuously, to adapt and adjust before it's too late. Ries provides a scientific approach to creating and managing successful startups in a age when companies need to innovate more than ever.
درباره کتاب Start with Why (با چرا شروع کنید)
کتاب Start with Why اثری نوشته ی «سایمون سینک» است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ جونیور»، «استیو جابز» و «برادران رایت» نقاط مشترک اندکی با هم داشتند، اما همگی کار خود را با «چرا» آغاز کردند. آن ها متوجه شدند که آدم ها تا زمانی که چرایی پشت یک محصول، سرویس، جنبش یا ایده را درک نکنند، به شکل کامل به آن اعتماد نخواهند کرد. کتاب «با چرا شروع کنید» نشان می دهد رهبرانی که بیشترین تأثیرات را بر جهان داشته اند، همگی به شیوه ای مشابه می اندیشند، دست به اقدام می زنند و ارتباط برقرار می کنند—شیوه ای که نقطه ی مقابل روش مورد استفاده توسط سایرین است. این روش، چارچوبی را به وجود می آورد که بر بستر آن می توانیم نهادهای مختلف را به وجود آوریم، جنبش ها را رهبری کنیم، و به منبع الهام برای دیگران تبدیل شویم. و همه چیز با «چرا» آغاز می شود!
Simon Sinek
Business Leadership
October 29, 2009
The inspirational best seller that ignited a movement and asked us to find our why.
Discover the book that is captivating millions on TikTok and that served as the basis for one of the most popular TED Talks of all time - with more than 56 million views and counting. Over a decade ago, Simon Sinek started a movement that inspired millions to demand purpose at work, to ask what was the why of their organization. Since then, millions have been touched by the power of his ideas, and these ideas remain as relevant and timely as ever.
Start with Why asks (and answers) the questions: Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?
People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers had little in common, but they all started with why. They realized that people won't truly buy into a product, service, movement, or idea until they understand the why behind it.
Start with Why shows that the leaders who have had the greatest influence in the world all think, act, and communicate the same way - and it's the opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be led, and people can be inspired. And it all starts with why.
درباره کتاب Mindset (طرز فکر)
در کتاب “طرز فکر” آمده است که پس از ده ها سال تحقیق ، روانشناس مشهور دانشگاه استنفورد ، دکتر “کارول اس دویک” ، یک ایده ساده اما پیشگامانه را کشف کرد: قدرت طرز تفکر . وی در این کتاب درخشان نشان می دهد که چگونه موفقیت در مدرسه ، کار ، ورزش ، هنر و تقریبا در همه زمینه های تلاش بشر می تواند به طرز چشمگیری تحت تأثیر نحوه تفکر و استعدادها و توانایی هایمان قرار بگیرد.
افرادی که دارای ذهنیتی ثابت هستند (کسانی که معتقدند توانایی ها ثابت است )، نسبت به افرادی که دارای ذهنیت رشد محور هستند (افرادی که معتقدند توانایی ها قابل توسعه است) ، کمتر رشد می کنند . کتاب “طرز فکر” به قلم دکتر “کارول اس دویک” نشان می دهد که والدین ، معلمان ، مدیران و ورزشکاران بزرگ چگونه می توانند از این ایده برای پیشرفت چشمگیر استفاده کنند . در این نسخه ، دکتر “کارول اس دویک” بینش جدیدی از مفهوم معروف و به صورت گسترده پذیرفته شده ی خود ارائه می دهد. او پدیده ای را معرفی می کند که آن را “طرز فکر رشد غلط” می نامد و مردم را به سمت اتخاذ یک طرز فکر رشد محور عمیق تر و واقعی تر راهنمایی می کند. او همچنین مفهوم “طرز فکر” را فراتر از فرد گسترش می دهد و آن را در فرهنگ گروه ها و سازمان ها به کار می برد. با “طرز فکر” درست ، می توانید به کسانی که هدایت می کنید ، آموزش می دهید و دوست دارید ، انگیزه دهید تا زندگی خود و آن ها را تغییر دهید.
Carol S. Dweck
BUSINESS & ECONOMICS
Random House Digital, Inc.
2008
277
Reveals how established attitudes affect all aspects of one's life, explains the differences between fixed and growth mindsets, and stresses the need to be open to change in order to achieve fulfillment and success.
درباره کتاب The 4-Hour Work Week (هفته کاری چهار ساعته)
مفهوم قدیمی بازنشستگی و بقیه برنامه های زندگی به تعویق افتاده را فراموش کنید – نیازی به انتظار ندارید و دلیلی هم برای آن نیست ، به ویژه در دوران اقتصادی غیر قابل پیش بینی. خواه رویای شما فرار از مسابقه ی زندگی باشد ، تجربه ی سفر دور دنیا یا کسب درآمد ماهیانه ی پنج رقمی با مدیریت صفر باشد، کتاب هفته کاری 4 ساعته تمام چیزی است که شما نیاز دارید.
این راهنمای گام به گام برای طراحی سبک زندگی لوکس به شما می آموزد:
• چگونه تیم از 40 هزار دلار در سال و 80 ساعت در هفته به 40 هزار دلار در ماه و 4 ساعت در هفته رسید
• چگونه می توان زندگی خود را به ازای ساعتی 5 دلار به دستیارهای مجازی خارج از کشور سپرد و هر کاری که می خواهید انجام دهید.
• چگونه افراد بدون ترک شغل خود به جهان سفر می کنند
• چگونه با استفاده از اصول یک اقتصاددان ایتالیایی فراموش شده ، 50 درصد کار خود را در 48 ساعت کم کنید
و …
نسخه جدید توسعه یافته هفته کاری 4 ساعته ی تیم فریس شامل:
• بیش از 50 نکته عملی و مطالعه موردی از خوانندگان (از جمله خانواده ها) که درآمدشان دو برابر شده ، بر نقاط مشترک تمرکز کرده و خود را با استفاده از این کتاب به عنوان نقطه ی شروع دوباره کشف کرده اند.
• اصول طراحی سبک زندگی چگونه می تواند با شرایط اقتصادی غیرقابل پیش بینی متناسب باشد
• جدیدترین ابزارها و ترفندها و همچنین میانبرهای پیشرفته برای زندگی مانند یک دیپلمات یا میلیونر بدون اینکه یکی از آنها باشید.
Timothy Ferriss
Business & Economics
Crown
April 24, 2007
308
Offers techniques and strategies for increasing income while cutting work time in half, and includes advice for leading a more fulfilling life.
درباره کتاب So Good They Can’t Ignore You (عالی و فوق العاده باش) اثر Cal Newport (کال نیوپورت)
همه ی ما بارها و بارها شنیده ایم، افرادی که به دنبال علاقه و اشتیاق خود بروند موفق خواهند بود. اما نیوپورت در اثر خود چیزی کاملا جدید و تا حد زیادی متناقض با این مسئله را عنوان کرده است، او از زاویه ای دیگر به مبحث اشتیاق و علاقه پرداخته، در حقیقت کال نیوپورت از تلاش برای خلق عشق و علاقه نسبت به حرفه ای که در آن فعالیت می کنیم سخن می گوید، از نحوه ی انجام کارمان و از تاثیری که تلاش برای بهترین بودن در هر زمینه ای که در آن مشغول به فعالیتیم بر ارتقای شغلی و موفقیت مان می گذارد.
این اثر باور ذهنی و نحوه تفکر ما را درباره ی کسب و کار ایده آل تغییر می دهد و تعریفی جدید از رضایت مندی در ما خلق می کند، تعریفی که فرصت رشد و توسعه را در اختیار ما قرار می دهد، فارغ از نوع کاری که به آن مشغولیم. این کتاب نتیجه تحقیق و گفت و گوی Cal Newport با برنامه نویسان، باغداران، نویسندگان و افرادی است که عاشق کارشان هستند. در این کتاب یاد می گیرید که چطور عاشق کار و حرفه ی خود شوید.
در حقیقت نصیحتِ “علایقت رو دنبال کن” درست نیست و علاقه و اشتیاق زمانی ایجاد می شود که در آن موضوع و کار سخت کوش باشید.
این کتاب نحوه تفکر شما درباره شغل تان را تغییر خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا زندگی فوق العاده ای داشته باشید.
Cal Newport
Piatkus Books
December 1, 2016
304
Cal Newport's clearly-written manifesto flies in the face of conventional wisdom by suggesting that it should be a person's talent and skill - and not necessarily their passion - that determines their career path. Newport, who graduated from Dartmouth College (Phi Beta Kappa) and earned a PhD. from MIT, contends that trying to find what drives us, instead of focusing on areas in which we naturally excel, is ultimately harmful and frustrating to job seekers. The title is a direct quote from comedian Steve Martin who, when once asked why he was successful in his career, immediately replied: "Be so good they can't ignore you" and that's the main basis for Newport's book. Skill and ability trump passion. Inspired by former Apple CEO Steve Jobs' famous Stanford University commencement speech in which Jobs urges idealistic grads to chase their dreams, Newport takes issue with that advice, claiming that not only is thsi advice Pollyannish, but that Jobs himself never followed his own advice. From there, Newport presents compelling scientific and contemporary case study evidence that the key to one's career success is to find out what you do well, where you have built up your 'career capital,' and then to put all of your efforts into that direction.
کتاب شهامت رهبری یا Dare to lead نوشته برنه براون Brené Brown ، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و سخنران مشهور تد است. این کتاب یک منبع بینظیر برای تمام کسانی است که میخواهند مهارتهای رهبری را در خود تقویت کنند. در واقع همانطور که برنه براون در این کتاب به ما نشان میدهد، رهبری نه به عناوین است و نه به جایگاههای شغلی. در صفحات این کتاب به دنبال بینقص بودن نباشید، اینجا یاد میگیرید چطور نقاط قوت دیگران را ببینید، با آنها همدلی کنید و حمایتشان کنید. به اعتقاد براون، رهبر کسی است که پتانسیلهای انسانها و نظراتشان را درک میکند و آنقدر جسارت دارد تا این ویژگیهای بالقوه را به بار بنشاند. رهبران از مکالمات سخت طفره نمیروند و از آسیبپذیر بودن فرار نمیکنند.
Brené Brown
Business & Economics
2018
299
Unabridged
English
In her #1 NYT bestsellers, Brené Brown taught us what it means to dare greatly, rise strong and brave the wilderness. Now, based on new research conducted with leaders, change makers and culture shifters, she’s showing us how to put those ideas into practice so we can step up and lead.
Leadership is not about titles, status and power over people. Leaders are people who hold themselves accountable for recognising the potential in people and ideas, and developing that potential. This is a book for everyone who is ready to choose courage over comfort, make a difference and lead.
When we dare to lead, we don't pretend to have the right answers; we stay curious and ask the right questions. We don't see power as finite and hoard it; we know that power becomes infinite when we share it and work to align authority and accountability. We don't avoid difficult conversations and situations; we lean into the vulnerability that’s necessary to do good work.
But daring leadership in a culture that's defined by scarcity, fear and uncertainty requires building courage skills, which are uniquely human. The irony is that we're choosing not to invest in developing the hearts and minds of leaders at the same time we're scrambling to figure out what we have to offer that machines can't do better and faster. What can we do better? Empathy, connection and courage to start.
Brené Brown spent the past two decades researching the emotions that give meaning to our lives. Over the past seven years, she found that leaders in organisations ranging from small entrepreneurial start-ups and family-owned businesses to non-profits, civic organisations and Fortune 50 companies, are asking the same questions:
How do you cultivate braver, more daring leaders? And, how do you embed the value of courage in your culture?
Dare to Lead answers these questions and gives us actionable strategies and real examples from her new research-based, courage-building programme.
Brené writes, ‘One of the most important findings of my career is that courage can be taught, developed and measured. Courage is a collection of four skill sets supported by twenty-eight behaviours. All it requires is a commitment to doing bold work, having tough conversations and showing up with our whole hearts. Easy? No. Choosing courage over comfort is not easy. Worth it? Always. We want to be brave with our lives and work. It's why we're here.
درباره کتاب Outliers
مالکوم گلدول در کتاب داستان موفقيت نخبگان، مخاطب را با خود به سفری به دنیای زندگی بهترین، باهوش ترین، شناخته شده ترین و موفق ترین افراد سراسر دنیا می برد و این سؤال را مطرح می کند: چه چیزی نخبگان را از سایرین متفاوت می سازد؟ پاسخ او این است که ما بیش از اندازه به ظواهر زندگی افراد موفق توجه می کنیم و از خاستگاه، فرهنگ، خانواده، نسل و تجارب ویژه و منحصر به فرد آن ها غافل هستیم. گلدول در این کتاب به توضیح مسائلی بسیار جالب توجه و گسترده می پردازد: اسرار میلیاردرهای شرکت های فناورانه چیست؟ بازیکنان برجسته ی فوتبال چگونه به این جایگاه رسیده اند؟ چرا مردم کشورهای آسیای شرقی در ریاضیات خوب هستند؟ چه عواملی باعث شد که گروه «بیتلز» به جریان سازترین گروه موسیقی راک تبدیل شود؟ اگر به اسرار و پشت پرده ی زندگی انسان های موفق و تأثیرگذار علاقه مند هستید، این کتاب درست برای شما نوشته شده است.
Malcolm Gladwell
Business & Economics
Hachette UK
November 18, 2008
320
From the bestselling author of The Bomber Mafia, learn what sets high achievers apart—from Bill Gates to the Beatles—in this seminal work from "a singular talent" (New York Times Book Review). In this stunning book, Malcolm Gladwell takes us on an intellectual journey through the world of "outliers"—the best and the brightest, the most famous and the most successful. He asks the question: what makes high-achievers different? His answer is that we pay too much attention to what successful people are like, and too little attention to where they are from: that is, their culture, their family, their generation, and the idiosyncratic experiences of their upbringing. Along the way he explains the secrets of software billionaires, what it takes to be a great soccer player, why Asians are good at math, and what made the Beatles the greatest rock band. Brilliant and entertaining, Outliers is a landmark work that will simultaneously delight and illuminate.
درباره کتاب The 7 Habits of Highly Effective People(هفت عادت مردمان موثر) اثر Stephen R. Covey (استفان کاوی)
کتاب « هفت عادت مردان موفق »، که برای اولین بار در سال 1989 توسط نویسنده مشهور« استفان کاوی » منتشر شد، یک کتاب راهنما در زمینه کسب و کار و پیشرفت شخصی است. کتاب مشهور« کاوی »، تاکنون بیش از 25 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده است. نسخه صوتی این کتاب اولین کتاب صوتی تاریخ ایالات متحده است که توانست بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد.
“Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply.”
در این کتاب، « کاوی » یک استدلال معرفی می کند و آن را اخلاق شخصیت می نامد. برای تحکیم بخشیدن به استدلالش، او به شکل کارشناسانه ای اصول و ارزش ها را از هم جدا می کند. او اصول را قوانین طبیعی می انگارد، و ارزش ها را مقوله ای درونی و ذهنی. او معتقد است، ارزش ها رفتار ما را کنترل می کنند، در حالی که اصول در نهایت نتیجه چنین رفتاری را مشخص می سازد. به همین منظور او تعالیم و آموزه های خود را در قالب مجموعه عادات ارائه می کند.
این کتاب ابتدا مفهوم تحول انگاره را معرفی می کند و خواننده را متوجه می سازد که دیدگاه و نگرش های مختلفی در این جهان وجود دارد، یعنی دو نفر می توانند یک چیز را ببینند ولی هنوز با یکدیگر متفاوت باشند. سپس، او به بررسی اصول و عادات مردان موفق می پردازد.
Stephen R. Covey
Character
Simon & Schuster
2013
391
When Stephen Covey first released The Seven Habits of Highly Effective People, the book became an instant rage because people suddenly got up and took notice that their lives were headed off in the wrong direction; and more than that, they realized that there were so many simple things they could do in order to navigate their life correctly. This book was wonderful education for people, education in how to live life effectively and get closer to the ideal of being a ‘success’ in life.
But not everyone understands Stephen Covey’s model fully well, or maybe there are some people who haven’t read it yet. This is definitely true because we still see so much failure all around us. Now, I am not saying that by using Covey’s model, or anyone else’s model for that matter, you can become a sure-shot success, but at least we should have seen many more successes around us already judging by the number of copies the book has sold! So, where is the shortcoming?
There are two main problems here, and we are talking only about the people who have read the book already. The first problem is that most people are too lazy to implement the ideals of Stephen Covey in their lives. They consider his masterpiece of a book as a mere coffee-table book or a book that you use for light reading when you are traveling and then forget all about it. They do not realize that this book contains life-changing information. Or, they take the information and do not make the effort to actually utilize it so that it becomes knowledge for them.
The second problem is that a lot of people have a myopic view of Covey’s ideals. These are people who are impressed by the book already. If you ask them what the seven habits are, they can rattle them off end to end, but then they miss the larger picture. They do not understand that Covey was trying to tell more than he wrote in words. There are hidden implications in this book, yes, and a lot of people have just failed to see through them.
That is what we are trying to do. We are trying to show you how Covey’s book, or rather, his model, was a complete model in itself. There was nothing amiss about it. If you implement it, there should be no aspect of your life that should go untouched. The only thing is that you have to understand these ideals and try to implement them in your life.
But, before we barge into that area, it is extremely important to understand what these ideals are. What was the model that was propounded by Stephen Covey in his mega-famous book? We shall begin by trying to understand his model first, and then interpret it in such a way that it pertains to every aspect of our life