وبلاگ آدیال

۱۰ تا از بهترین کتاب‌های موفقیت برای رسیدن به پتانسیل کامل خود

برای کمک به شما در مسیر آب های تیره ای که بین شما و اهدافتان قرار دارد، لیست بهترین کتاب‌های موفقیت را اینجا آوردیم.

قدرت عادت

چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت، ما را به دنیای هیجان انگیز اکتشافاتی علمی می برد که مشخص می کنند چرا عادت ها وجود دارند و چگونه می توان آن ها را تغییر داد. داهیگ با تحلیل و بررسی طیفی گسترده از اطلاعات و تبدیل آن ها به روایت هایی جذاب، درکی کاملاً نوین از ماهیت و استعدادهای بشر را به مخاطبانش پیشکش می کند. در دل کتاب قدرت عادت، بحثی هیجان انگیز نهفته است: کلید انجام تمرینات ورزشی منظم، وزن کم کردن، مفیدتر بودن و دستیابی به موفقیت، درک چگونگی کارکرد عادت ها است. همان طور که داهیگ بیان می کند، ما می توانیم با بهره برداری از این علم نوین، کسب و کار، جامعه و زندگی مان را دگرگون سازیم.

امتیاز گودریدز:
4.4/5

هنر تبدیل موانع به فرصت های طلایی

کتاب حاضر، اثری واقع بینانه و شرح داستان های تاریخی است تا هنر پشتکار مستمر و ابتکار و خلاقیت خستگی ناپذیر را به تصویر بکشد. این کتاب به خواننده نشان می دهد چگونه شرایط منفی را که با آن ها مواجه می شود به شرایط مثبت تبدیل کند یا حداقل مزایایی را از این موانع کسب کرده و سختی ها و ناملایمات را به بخت و اقبال تبدیل کند. هدف مولف این است که بیاموزد چگونه مشکلات را فرصتی برای حرکت و پیشرفت بدانیم. یعنی نه تنها مثبت اندیش باشیم، بلکه بیاموزیم چگونه پیوسته خلاق باشیم و از فرصت ها استفاده کنیم.

امتیاز گودریدز:
4.5/5

کار عمیق

از نظر کال نیوپورت دیپ ورک یا همان کار عمیق یعنی: انجام دادن حرفه ای کار —- بدون هیچ حواس پرتی —- و رسیدن توانایی به ۱۰۰ درصد خود که باعث میشه : ارزش های جدید و چیز های جدیدی ساخته بشه —- مهارت های جدید یا افزایش مهارت های قبلی ایجاد بشه —- که فعلاتی به حساب میاد که به سختی قابل انجام هست و تکرار پذیر نیست برای بقیه در دنیای حاضر دیپ ورک به دو دلیل ارزش دارد در صورت انجام دیپ ورد شما باعث ایجاد ارزش برای جهان خواهی شد در انجام دیپ وب شما به راحتی میتوانید به سوالاتی جواب بدهید که مردم در ساعات عادی زنگی خودشون نمیتوانند انجام دهند پس شما میتوانید تاثیری در زنگی جهان داشته باشید و باعث پیشرفت اون بشید دیپ ورک در حال حاضر به شدت نادر هست در دنیای امروزی ما چون دیپ ورک نیاز به تمرکز بدون هیچ هواس پرتی نیاز دارد اما در دنیای حال حاضر ما زندگی ما بر روی هواس پرتی هی میگزرد برای مثال به این فکر کنید که آخرین پیام تلگرامی که خواندید چه بود اون یک هواس پرتی بود که ایجاد شده بود برای شما . پس دیپ ورک سخت است و نادر .

امتیاز گودریدز:
4.4/5

نمی‌توانی به من آسیب بزنی

زندگینامه سرسخت ترین مرد جهان دوران کودکی برای دیوید گاگینز مثل یک کابوس بود. فقر، پیش داوری و آزار فیزیکی تمام چیز هایی بود که روز و شب او را تشکیل می داد. اما او از طریق خودسازی، استقامت روحی و سخت کوشی توانست خودش را از یک جوان افسرده بدون آینده به یک ورزشکار استقامتی برتر جهان و چهره نیروی مسلح آمریکا تبدیل کند. او در رخداد های استقامتی مختلف دارای رکورد است و باعث شده است مجله Outside او را به عنوان آماده ترین مرد جهان معرفی کند. دیوید گاگینز در کتاب Can’t Hurt Me داستان زندگی خود را بیان می کند و اعتقاد دارد که بیشتر ما تنها به 40% از توانایی های خود رسیدیم. گاگینز به این قانون 40% می گوید و راهی را نشان می دهد که هرکسی می تواند با طی کردن آن از درد و رنج عبور کند و به پتانسیل کامل خود برسد.

امتیاز گودریدز:
4.5/5

چیرگی

کتاب چیرگی نتیجه ی سالهای تحقیق رابرت گرین است که در آن کتاب های پرفروش بین المللی مانند 48 قانون قدرت ، 33 استراتژی جنگ و هنر اغواگری را تلفیق می کند و نشان می دهد که شکل نهایی قدرت ، خود تسلط است. با تجزیه و تحلیل زندگی استادان گذشته مانند چارلز داروین ، بنیامین فرانکلین ، آلبرت انیشتین ، و لئونارد داوینچی ، و همچنین با مصاحبه با 9 استاد معاصر از جمله گورو فناوری پل گراهام و مدافع حقوق حیوانات معبد گراندین ، گرین اسطوره های فراوان فرهنگ ما را در مورد نبوغ بازگو می کند . با استفاده از این متن اصلی به عنوان راهنما ، در کتاب مهارت های استادی خوانندگان یاد می گیرند چگونه اشتیاق را در درون خود آشکار کنند و به نوعی استاد خود شوند.

امتیاز گودریدز:
4.5/5

جادوی بزرگ

کتاب جادوی بزرگ، اثری نوشته ی الیزابت گیلبرت است که نخستین بار در سال 2015 انتشار یافت. الیزابت گیلبرت با احساسی عمیق از همدلی و سخاوتی آشکار، بینش هایی قدرتمند و خردمندانه را در رابطه با ماهیت اسرارآمیز الهام با مخاطبین سهیم می شود. او از ما می خواهد تا احساس کنجکاوی در وجودمان را در آغوش بکشیم و رنج های غیرضروری را رها کنیم. گیلبرت در این کتاب به ما نشان می دهد که چگونه به آنچه که می خواهیم، دست یابیم و چگونه با بزرگترین ترس هایمان رو به رو شویم. او در مورد نگرش ها، روش ها و عادت هایی صحبت می کند که برای رسیدن به بالاترین میزان خلاقیت در زندگیمان به آن ها نیاز داریم. کتاب جادوی بزرگ، ما را تشویق می کند تا «گوهرهای عجیبی» را کشف کنیم که در درون همه ی ما پنهان شده اند.

امتیاز گودریدز:
4.5/5

بازی بی نهایت

بازی بی نهایت (The Infinite Game) نخستین کتاب در ایران محسوب می شود که به طور هم زمان با نسخه ی چاپی آن در آمریکا و سراسر دنیا منتشر شده است. این بار، سایمون سینک (Simon Sinek) به دنبال پاسخی برای یک سوال جالب است: چگونه در یک بازی که هیچ خط پایانی ندارد، رو به پیشرفت باشید و دوام بیاورید؟ سازمان ها و اشخاص زیادی، غرق در اندیشه ی پیروزی هستند. اما چگونه می توانید در یک بازی پیروز شوید که در حقیقت هیچ پایانی ندارد؟ چنین چیزی اصلا وجود ندارد. مثلا چیزی به اسم «برنده شدن» در کسب و کار داریم؟! بازی هایی مثل فوتبال و شطرنج، با قوانین مشخص و نقطه ی پایان واضح، بازی محدود محسوب می شوند. اما بازی کسب و کار، نامحدود و بی نهایت است و در آن، چیزی به اسم «برنده شدن» وجود ندارد، چرا که همواره چالش های جدید پیش می آید، قوانین بازی مشخص و پایدار نیست، بازیکنان ثابت و همیشگی نیستند و هیچ خط پایانی برای آن وجود نیست.

امتیاز گودریدز:
4.5/5

طرز فکر

در کتاب “طرز فکر” آمده است که پس از ده ها سال تحقیق ، روانشناس مشهور دانشگاه استنفورد ، دکتر “کارول اس دویک” ، یک ایده ساده اما پیشگامانه را کشف کرد: قدرت طرز تفکر . وی در این کتاب درخشان نشان می دهد که چگونه موفقیت در مدرسه ، کار ، ورزش ، هنر و تقریبا در همه زمینه های تلاش بشر می تواند به طرز چشمگیری تحت تأثیر نحوه تفکر و استعدادها و توانایی هایمان قرار بگیرد. افرادی که دارای ذهنیتی ثابت هستند (کسانی که معتقدند توانایی ها ثابت است )، نسبت به افرادی که دارای ذهنیت رشد محور هستند (افرادی که معتقدند توانایی ها قابل توسعه است) ، کمتر رشد می کنند . کتاب “طرز فکر” به قلم دکتر “کارول اس دویک” نشان می دهد که والدین ، معلمان ، مدیران و ورزشکاران بزرگ چگونه می توانند از این ایده برای پیشرفت چشمگیر استفاده کنند . در این نسخه ، دکتر “کارول اس دویک” بینش جدیدی از مفهوم معروف و به صورت گسترده پذیرفته شده ی خود ارائه می دهد. او پدیده ای را معرفی می کند که آن را “طرز فکر رشد غلط” می نامد و مردم را به سمت اتخاذ یک طرز فکر رشد محور عمیق تر و واقعی تر راهنمایی می کند. او همچنین مفهوم “طرز فکر” را فراتر از فرد گسترش می دهد و آن را در فرهنگ گروه ها و سازمان ها به کار می برد. با “طرز فکر” درست ، می توانید به کسانی که هدایت می کنید ، آموزش می دهید و دوست دارید ، انگیزه دهید تا زندگی خود و آن ها را تغییر دهید.

امتیاز گودریدز:
4.5/5

قانون ده برابر

به احتمال زیاد با تعجب از خود می‎پرسید معنای قانون 10X چیست؟ چگونه این قانون می‎تواند به شما کمک کند؟ قانون 10X برای کسانی که خواهان موفقیت هستند همانند یک قانون مقدس است. جدی می‎گویم، اگر یک قانون مهم در زندگی باشد، آن قانون 10X است. قانون 10X شما را در سطح بالایی از تفکر و تلاش قرار می‏دهد. قانون 10X ترس‎های شما را برطرف می‎کند و شجاعت و باورتان را نسبت به خودتان بالا می‎برد. عادت به تعویق انداختن کارها را از بین می‎برد. هدف و مقصود زندگی کردن را به شما نشان می‎دهد و باعث می‎شود بتوانید رؤیا و اهداف خود را دوباره احیا کنید. قانون 10X، اصلی است که تمام افراد فوق موفق در تمام جنبه‎های زندگی‎شان از آن استفاده کرده‎اند. بدون توجه به این‎که شما موفقیت را چه چیزی معنا می‎کنید، این کتاب تضمین می‎کند که به موفقیت دلخواه‎تان دست یابید. مهم نیست چه رؤیایی دارید و یا در حال حاضر در چه وضعیت اقتصادی قرار دارید، قانون 10X همواره درست عمل می‎کند.

امتیاز گودریدز:
4.1/5

داستان موفقیت نخبگان

مالکوم گلدول در کتاب داستان موفقيت نخبگان، مخاطب را با خود به سفری به دنیای زندگی بهترین، باهوش ترین، شناخته شده ترین و موفق ترین افراد سراسر دنیا می برد و این سؤال را مطرح می کند: چه چیزی نخبگان را از سایرین متفاوت می سازد؟ پاسخ او این است که ما بیش از اندازه به ظواهر زندگی افراد موفق توجه می کنیم و از خاستگاه، فرهنگ، خانواده، نسل و تجارب ویژه و منحصر به فرد آن ها غافل هستیم. گلدول در این کتاب به توضیح مسائلی بسیار جالب توجه و گسترده می پردازد: اسرار میلیاردرهای شرکت های فناورانه چیست؟ بازیکنان برجسته ی فوتبال چگونه به این جایگاه رسیده اند؟ چرا مردم کشورهای آسیای شرقی در ریاضیات خوب هستند؟ چه عواملی باعث شد که گروه «بیتلز» به جریان سازترین گروه موسیقی راک تبدیل شود؟ اگر به اسرار و پشت پرده ی زندگی انسان های موفق و تأثیرگذار علاقه مند هستید، این کتاب درست برای شما نوشته شده است.

امتیاز گودریدز:
4.2/5
پست‌های دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *