اغلب کسب و کارهای نوپا با شکست مواجه می شوند در حالی که می توان جلوی بسیاری از این شکست ها را گرفت. کتاب نوپای ناب، روش نوینی را مطرح می کند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و چگونگی ساختار شرکت ها و عرضه ی محصولات را در جهت مثبت تغییر داده است. اریک ریز، یک کسب و کار نوپا را این گونه تعریف می کند: تشکیلاتی اختصاص یافته به خلق چیزی جدید در شرایطی کاملاً نامطمئن و تردیدآمیز. این تعریف هم در مورد کارِ فقط یک نفر در گاراژی خصوصی صدق می کند و هم در مورد گروهی از متخصصین در شرکتی بزرگ و چندطبقه. نقطه ی اشتراک این افراد، مأموریتی برای از بین بردن هوای مه آلود شک و تردید، و کشف بهترین راه برای رسیدن به تجارتی پایدار و موفق است. کتاب نوپای ناب به جای تلف کردن زمان با خلق نقشه ها و طرح های تجاری پیچیده و گسترده، به کارآفرینان فعال چه در شرکت های کوچک و چه در شرکت های بزرگ، راهی را پیشنهاد می کند که از طریق آن می توانند نگاهی مداوم به مسیر حرکتشان به سوی هدف داشته باشند و قبل از این که خیلی دیر شود، خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند.
کتاب Start with Why اثری نوشته ی «سایمون سینک» است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ جونیور»، «استیو جابز» و «برادران رایت» نقاط مشترک اندکی با هم داشتند، اما همگی کار خود را با «چرا» آغاز کردند. آن ها متوجه شدند که آدم ها تا زمانی که چرایی پشت یک محصول، سرویس، جنبش یا ایده را درک نکنند، به شکل کامل به آن اعتماد نخواهند کرد. کتاب «با چرا شروع کنید» نشان می دهد رهبرانی که بیشترین تأثیرات را بر جهان داشته اند، همگی به شیوه ای مشابه می اندیشند، دست به اقدام می زنند و ارتباط برقرار می کنند—شیوه ای که نقطه ی مقابل روش مورد استفاده توسط سایرین است. این روش، چارچوبی را به وجود می آورد که بر بستر آن می توانیم نهادهای مختلف را به وجود آوریم، جنبش ها را رهبری کنیم، و به منبع الهام برای دیگران تبدیل شویم. و همه چیز با «چرا» آغاز می شود!
در کتاب “طرز فکر” آمده است که پس از ده ها سال تحقیق ، روانشناس مشهور دانشگاه استنفورد ، دکتر “کارول اس دویک” ، یک ایده ساده اما پیشگامانه را کشف کرد: قدرت طرز تفکر . وی در این کتاب درخشان نشان می دهد که چگونه موفقیت در مدرسه ، کار ، ورزش ، هنر و تقریبا در همه زمینه های تلاش بشر می تواند به طرز چشمگیری تحت تأثیر نحوه تفکر و استعدادها و توانایی هایمان قرار بگیرد.
افرادی که دارای ذهنیتی ثابت هستند (کسانی که معتقدند توانایی ها ثابت است )، نسبت به افرادی که دارای ذهنیت رشد محور هستند (افرادی که معتقدند توانایی ها قابل توسعه است) ، کمتر رشد می کنند . کتاب “طرز فکر” به قلم دکتر “کارول اس دویک” نشان می دهد که والدین ، معلمان ، مدیران و ورزشکاران بزرگ چگونه می توانند از این ایده برای پیشرفت چشمگیر استفاده کنند . در این نسخه ، دکتر “کارول اس دویک” بینش جدیدی از مفهوم معروف و به صورت گسترده پذیرفته شده ی خود ارائه می دهد. او پدیده ای را معرفی می کند که آن را “طرز فکر رشد غلط” می نامد و مردم را به سمت اتخاذ یک طرز فکر رشد محور عمیق تر و واقعی تر راهنمایی می کند. او همچنین مفهوم “طرز فکر” را فراتر از فرد گسترش می دهد و آن را در فرهنگ گروه ها و سازمان ها به کار می برد. با “طرز فکر” درست ، می توانید به کسانی که هدایت می کنید ، آموزش می دهید و دوست دارید ، انگیزه دهید تا زندگی خود و آن ها را تغییر دهید.
مفهوم قدیمی بازنشستگی و بقیه برنامه های زندگی به تعویق افتاده را فراموش کنید – نیازی به انتظار ندارید و دلیلی هم برای آن نیست ، به ویژه در دوران اقتصادی غیر قابل پیش بینی. خواه رویای شما فرار از مسابقه ی زندگی باشد ، تجربه ی سفر دور دنیا یا کسب درآمد ماهیانه ی پنج رقمی با مدیریت صفر باشد، کتاب هفته کاری 4 ساعته تمام چیزی است که شما نیاز دارید.
این راهنمای گام به گام برای طراحی سبک زندگی لوکس به شما می آموزد:
• چگونه تیم از 40 هزار دلار در سال و 80 ساعت در هفته به 40 هزار دلار در ماه و 4 ساعت در هفته رسید
• چگونه می توان زندگی خود را به ازای ساعتی 5 دلار به دستیارهای مجازی خارج از کشور سپرد و هر کاری که می خواهید انجام دهید.
• چگونه افراد بدون ترک شغل خود به جهان سفر می کنند
• چگونه با استفاده از اصول یک اقتصاددان ایتالیایی فراموش شده ، 50 درصد کار خود را در 48 ساعت کم کنید
و …
نسخه جدید توسعه یافته هفته کاری 4 ساعته ی تیم فریس شامل:
• بیش از 50 نکته عملی و مطالعه موردی از خوانندگان (از جمله خانواده ها) که درآمدشان دو برابر شده ، بر نقاط مشترک تمرکز کرده و خود را با استفاده از این کتاب به عنوان نقطه ی شروع دوباره کشف کرده اند.
• اصول طراحی سبک زندگی چگونه می تواند با شرایط اقتصادی غیرقابل پیش بینی متناسب باشد
• جدیدترین ابزارها و ترفندها و همچنین میانبرهای پیشرفته برای زندگی مانند یک دیپلمات یا میلیونر بدون اینکه یکی از آنها باشید.
همه ی ما بارها و بارها شنیده ایم، افرادی که به دنبال علاقه و اشتیاق خود بروند موفق خواهند بود. اما نیوپورت در اثر خود چیزی کاملا جدید و تا حد زیادی متناقض با این مسئله را عنوان کرده است، او از زاویه ای دیگر به مبحث اشتیاق و علاقه پرداخته، در حقیقت کال نیوپورت از تلاش برای خلق عشق و علاقه نسبت به حرفه ای که در آن فعالیت می کنیم سخن می گوید، از نحوه ی انجام کارمان و از تاثیری که تلاش برای بهترین بودن در هر زمینه ای که در آن مشغول به فعالیتیم بر ارتقای شغلی و موفقیت مان می گذارد.
این اثر باور ذهنی و نحوه تفکر ما را درباره ی کسب و کار ایده آل تغییر می دهد و تعریفی جدید از رضایت مندی در ما خلق می کند، تعریفی که فرصت رشد و توسعه را در اختیار ما قرار می دهد، فارغ از نوع کاری که به آن مشغولیم. این کتاب نتیجه تحقیق و گفت و گوی Cal Newport با برنامه نویسان، باغداران، نویسندگان و افرادی است که عاشق کارشان هستند. در این کتاب یاد می گیرید که چطور عاشق کار و حرفه ی خود شوید.
در حقیقت نصیحتِ “علایقت رو دنبال کن” درست نیست و علاقه و اشتیاق زمانی ایجاد می شود که در آن موضوع و کار سخت کوش باشید.
این کتاب نحوه تفکر شما درباره شغل تان را تغییر خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا زندگی فوق العاده ای داشته باشید.
کتاب شهامت رهبری یا Dare to lead نوشته برنه براون Brené Brown ، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و سخنران مشهور تد است. این کتاب یک منبع بینظیر برای تمام کسانی است که میخواهند مهارتهای رهبری را در خود تقویت کنند. در واقع همانطور که برنه براون در این کتاب به ما نشان میدهد، رهبری نه به عناوین است و نه به جایگاههای شغلی. در صفحات این کتاب به دنبال بینقص بودن نباشید، اینجا یاد میگیرید چطور نقاط قوت دیگران را ببینید، با آنها همدلی کنید و حمایتشان کنید. به اعتقاد براون، رهبر کسی است که پتانسیلهای انسانها و نظراتشان را درک میکند و آنقدر جسارت دارد تا این ویژگیهای بالقوه را به بار بنشاند. رهبران از مکالمات سخت طفره نمیروند و از آسیبپذیر بودن فرار نمیکنند.
مالکوم گلدول در کتاب داستان موفقيت نخبگان، مخاطب را با خود به سفری به دنیای زندگی بهترین، باهوش ترین، شناخته شده ترین و موفق ترین افراد سراسر دنیا می برد و این سؤال را مطرح می کند: چه چیزی نخبگان را از سایرین متفاوت می سازد؟ پاسخ او این است که ما بیش از اندازه به ظواهر زندگی افراد موفق توجه می کنیم و از خاستگاه، فرهنگ، خانواده، نسل و تجارب ویژه و منحصر به فرد آن ها غافل هستیم. گلدول در این کتاب به توضیح مسائلی بسیار جالب توجه و گسترده می پردازد: اسرار میلیاردرهای شرکت های فناورانه چیست؟ بازیکنان برجسته ی فوتبال چگونه به این جایگاه رسیده اند؟ چرا مردم کشورهای آسیای شرقی در ریاضیات خوب هستند؟ چه عواملی باعث شد که گروه «بیتلز» به جریان سازترین گروه موسیقی راک تبدیل شود؟ اگر به اسرار و پشت پرده ی زندگی انسان های موفق و تأثیرگذار علاقه مند هستید، این کتاب درست برای شما نوشته شده است.
کتاب « هفت عادت مردان موفق »، که برای اولین بار در سال 1989 توسط نویسنده مشهور« استفان کاوی » منتشر شد، یک کتاب راهنما در زمینه کسب و کار و پیشرفت شخصی است. کتاب مشهور« کاوی »، تاکنون بیش از 25 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده است. نسخه صوتی این کتاب اولین کتاب صوتی تاریخ ایالات متحده است که توانست بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد.
“Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply.”
در این کتاب، « کاوی » یک استدلال معرفی می کند و آن را اخلاق شخصیت می نامد. برای تحکیم بخشیدن به استدلالش، او به شکل کارشناسانه ای اصول و ارزش ها را از هم جدا می کند. او اصول را قوانین طبیعی می انگارد، و ارزش ها را مقوله ای درونی و ذهنی. او معتقد است، ارزش ها رفتار ما را کنترل می کنند، در حالی که اصول در نهایت نتیجه چنین رفتاری را مشخص می سازد. به همین منظور او تعالیم و آموزه های خود را در قالب مجموعه عادات ارائه می کند.
این کتاب ابتدا مفهوم تحول انگاره را معرفی می کند و خواننده را متوجه می سازد که دیدگاه و نگرش های مختلفی در این جهان وجود دارد، یعنی دو نفر می توانند یک چیز را ببینند ولی هنوز با یکدیگر متفاوت باشند. سپس، او به بررسی اصول و عادات مردان موفق می پردازد.