album-art

00:00

The Age of Addiction: How Bad Habits Became Big Business

عصر اعتیاد اثر دیوید تی کورت رایت

اطلاعات بیشتر

نویسنده:

گوینده:

Qarie Marshall

مدت:

9 hours and 15 minutes

زبان:

English

درباره کتاب The Age of Addiction (عصر اعتیاد)

 The Age of Addiction نوشته دیوید کورت رایت به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه کسب‌وکارهای جهانی به‌طور استراتژیک مراکز پاداش مغز را هدف قرار داده‌اند که منجر به اعتیادهای مختلف در جامعه می‌شود. این شامل ماهیت اعتیادآور شکر، برنامه های رسانه های اجتماعی، قرص های ضد درد، همبرگرهای مهندسی شده و بازی های ویدیویی است. کورت رایت بر اهمیت درک تاریخچه و ماهیت این شرکت‌ها برای مقاومت در برابر وسوسه‌های آنها و طراحی مجدد مغزمان تأکید می‌کند. با این حال، امیدی برای مهار از طریق مخالفت سازمان یافته جناح های مختلف سیاسی وجود دارد.

The Age of Addiction
David T. Courtwright
Psychology
May 6, 2019

From a leading expert on addiction, a provocative, singularly authoritative history of how sophisticated global businesses have targeted the human brain’s reward centers, driving us to addictions ranging from oxycodone to Big Macs to Assassin’s Creed to Snapchat―with alarming social consequences.

We live in an age of addiction, from compulsive gaming and shopping to binge eating and opioid abuse. Sugar can be as habit-forming as cocaine, researchers tell us, and social media apps are hooking our kids. But what can we do to resist temptations that insidiously and deliberately rewire our brains? Nothing, David Courtwright says, unless we understand the history and character of the global enterprises that create and cater to our bad habits.

The Age of Addiction chronicles the triumph of what Courtwright calls “limbic capitalism,” the growing network of competitive businesses targeting the brain pathways responsible for feeling, motivation, and long-term memory. We see its success in Purdue Pharma’s pain pills, in McDonald’s engineered burgers, and in Tencent video games from China. All capitalize on the ancient quest to discover, cultivate, and refine new and habituating pleasures. The business of satisfying desire assumed a more sinister aspect with the rise of long-distance trade, plantation slavery, anonymous cities, large corporations, and sophisticated marketing. Multinational industries, often with the help of complicit governments and criminal organizations, have multiplied and cheapened seductive forms of brain reward, from junk food to pornography. The internet has brought new in 2018, the World Health Organization added “gaming disorder” to its International Classification of Diseases.

Courtwright holds out hope that limbic capitalism can be contained by organized opposition from across the political spectrum. Progressives, nationalists, and traditionalists have made common cause against the purveyors of addiction before. They could do it again.

کتاب‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

دوست داریم نظرتان را بدانیم، اولین دیدگاه را بنویسید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دانلود کتاب‌‌ها باید اشتراک تهیه کنید

و دسترسی به بهترین کتاب‌های صوتی و الکترونیک